שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משגיח כשרות הותקף ע"י עובד בדואי
סרב לבטל תלונה
בזמן פרעות הערבים תשפ"א תקף העובד הבדואי את משגיח הכשרות שבתגובה לתקיפה הגיש תלונה במשטרה. לאחר שהוגש כתב אישום הגיע העובד כדי לנקום במשגיח
המשגיח שהותקף | צילום: מתוך הטוויטר של ינון מגל

משגיח כשרות הותקף היום (ראשון) במקום עבודתו ע"י אחד מהעובדים הבדואים במקום. בעקבות המקרה החמור, משחטת עופות 'עוף עוז' באזור התעשיה שגב שלום ליד באר שבע הושבתה היום. המשגיח פונה פצוע לסורוקה.

המשגיח אלירז ברבי סיפר לינון מגל את סיבת התקיפה: "לפני 6 חודשים בפרעות בן היהודים לערבים הוא תקף אותי עם לום ברזל בגב. הגשתי תלונה והייתי מושבת בבית חודש ימים. יום שני שעבר בישרו לי מהמשטרה שהוגש כתב אישום. מאז הוא מגיע שוב ושוב למפעל ומחפש אותי. היום מצא אותי וביקש שאבטל את התלונה. משלא הסכמתי תקף".

ח"כ יצחק פינדרוס בתגובה לתקיפת משגיח הכשרות בדרום: "ח"כ יוליה מלינובסקי הבטיחה 'להיכנס באמאמא של הרבנות' ומתברר שיש מי שמקשיב ומוציא לפועל. ברור לכל בר דעת שמסע ההסתה והדה לגיטימציה שניהל השר כהנא בגיבוי מלא של האגף הרפורמי בקואליציה נגד מערכת הכשרות הוא הוא הגורם לבריונות האלימה ולפציעת משגיח כשרות היום. ניתן עוד לעצור את רכבת השנאה, תתאפסו על עצמכם ותראו לאן אתם מדרדרים אותנו".

יו"ר עוצמ‏ה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הכתובת הייתה על הקיר. משטרת ישראל הייתה צריכה לעצור את המחבל מייד עד תום ההליכים נגדו, ויש לקוות שהפעם הוא ייעצר והמשטרה לא תחכה לניסיון הרצח הבא. בנוסף הייתי מצפה מהרבנות הראשית להסיר מייד את הכשרות ממפעל השחיטה בו בוצעה התקיפה ולהעניק גיבוי למשגיח".

רבני כושרות בתגובה על הפגיעה במשגיח הכשרות במשחטת שגב שלום: "זו לא הפעם הראשונה שמשגיח כשרות סובל מאלימות, אך הפעם נדמה שהאלימות חצתה רף חדש. אנחנו קוראים להנהלת המשחטה להעמיד על מקומם את כלל עובדי המשחטה ולפטר את כל מי שידו באירוע החמור".

"חובה לאפשר עצמאות למשגיחי הכשרות, מכיוון שהדבר משפיע באופן ישיר על איכות הכשרות. אסור שמשגיחים יחששו לבצע את עבודתם. לצערנו, הלך הרוח כנגד משגיחי הכשרות והמציאות בה מנסים לצייר את משגיחי הכשרות כבטלנים, גורם להסרת הרסן ומוביל לפגיעה במשגיחים".

"מחובתו של השר לשירותי דת מתן כהנא, המצהיר מעל כל במה כי הכשרות חשובה לו, להוציא אמירה ברורה שתגבה את המשגיחים, ותשדר להם ביטחון על מנת שיוכלו לעשות את מלאכתם נאמנה ללא חשש וללא מורא".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים