שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » משודרג והיברידי: הושק יונדאי טוסון 2021
חדש על הכביש
יונדאי השיקה את טוסון 2021 על שלל גרסאותיו הכוללות יחידות הנעה היברידיות וחשמליות • הדגם מהווה יצירה חדשה ולא רק מתיחת פנים לקודמו
יונדאי טוסון 2021 | צילום: יונדאי

יונדאי משיקה דגם הטוסון 2021 החדש, דור רביעי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה. כאשר ע"פ הצהרותיה של יונדאי דגם זה יהיה שונה בתכלית מהדגם ויהיה דגם חדש בבסיסו, כולל עיצוב מוחצן וייחודי, פלטפורמה חדשה, יחידות הנעה חדשות כולל מערכת הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין לראשונה לדגם, תא נוסעים מרשים במיוחד ושפע מרשים עוד יותר של מערכות בטיחות מתקדמות. הטוסון החדש ישווק בשוק הבית הקוריאני עוד השנה, בשאר העולם, וגם כאן בישראל כמובן, הדגם ישווק במהלך המחצית הראשונה של 2021.

הטוסון החדש ישווק לראשונה בשתי גרסאות מרכב, קצרה וארוכה, קצרה עבור השוק האירופי וארוכה עבור השוק האמריקאי (ועוד) דבר שיתחרה בטויוטה ראב4 והונדה CR-V.

הטוסון החדש מציע שלל גרסאות מרשים של יחידות הנעה, כולן חדשות ממשפחת מנועים סמארט סטרים של יונדאי, רובן מצוידות במערכת מיקרו-היברידית 48V ולראשונה, הטוסון החדש ישווק גם בגרסת היברידית חזקה עם 230 כ"ס. את רוב המנועים ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה 4WD HTRAC הכוללת בורר מצבי שטח. לראשונה, הטוסון החדש מוצע עם אופציה לבולמים אדפטיביים עם מספר דרגות קשיחות לבחירת הנהג. בהמשך, הטוסון החדש צפוי להיות משווק גם בדגם N ליין ספורטיבי וכן בדגם N ליין מלא עם הספק מרבי הצפוי לעמוד על כ-300 כ"ס, מתחרה ישיר לקופרה אטקה.

מנוע הבנזין הבסיסי בדגם הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו T-GDI (מנוע חדש) עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,000 סל"ד. בשלב זה מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.3 שניות ולמהירות מרבית של 189 קמ"ש.

את מנוע ניתן לקבל גם עם מערכת מיקרו-היברידית 48V בשתי גרסאות הספק: 150 כ"ס או 180 כ"ס ו-27 קג"מ. במקרה זה המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית 6 iMT חצי אוטומטית (ללא דוושת מצמד) או לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים. עם מנועים אלו לטוסון נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.3 שניות או 9.4 שניות ומהירות מרבית של 189 או 205 קמ"ש בהתאמה.

יש גם שני מנועי דיזל על בסיס מנוע 1.6 ליטר CRDi החדש. גרסת בסיס עם 115 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או גרסה חזקה יותר עם 136 כ"ס הכוללת מערכת מיקרו-היברידית 48V.

הגרסה המעניינת ושתאפשר לטוסון להתחרות ישירות בראב 4 היא הגרסה ההיברידית העושה שימוש באותה יחידת הנעה היברידית של הסנטה פה החדש שהוצג מוקדם יותר השנה. זו יחידת הנעה המשלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ ומנוע חשמלי המייצר 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ, כך שלמערכת הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. מערכת זו משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

כמו, כן גם בגזרת העיצוב לא חסכו ביונדאי ושיפרו משמעותית את חווית הנוסעים והנהג עם משטח טעינה אלחוטי, שקעי טעינה לכל נוסעי הרכב ותאורת אווירה מתקדמות עם 64 גוונים ו-10 דרגות בהירות, מערכת שמע עם אפשרות בלחיצת כפתור להעביר את הסאונד רק מלפנים בכדי לא להפריע לילדים ישנים מאחור, מצלמת דרך אינטגרלית, המושב האחורי מחולק ביחס של 40:20:40, מערכת שמע מבית KRELL, יצירת פרופיל אישי לכל נהג עם העדפות של כיוון המושבים והמראות, המושבים ועוד ועוד. יש כמובן את מערכת Bluelink הכוללת שלל שירותי רשת מתקדמים שלצערנו, לא רלוונטית לשוק הישראלי.

גם במערכות הבטיחות יונדאי לא חסכה, והתקינה בטוסון רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות ( SmartSense). הרשימה הזו כוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן תמיכה ברכב חוצה בעת מעבר צומת, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ומערכת עזר לנהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר, בקרת שיוט אדפטיבית עם חיבור למערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לתוואי בהמשך הדרך .

לא די בכך, גם הוסיפה מגביל מהירות המתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה למותר בדרך, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת בצידי הרכב כולל תצוגת וידאו בלוח המחוונים, ניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, מערכת היגוי אקטיבית למניעה של מעבר לנתיב לא פנוי וסיוע בעת תמרון חירום, מערכת יציאה בטוחה מהרכב המונעת פתיחה של הדלתות כאשר הכביש לא פנוי, מערכת תזכורת לבדיקת המושב האחורי בגמר הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות להחנות את הרכב כאשר הנהג מחוץ לרכב, בקרת ערנות נהג ועוד.

בקיצור תשכחו מהטוסון הישן, הג'יפון הקטן והפרווה ותגידו שלום לאחיו הצעיר, הרענן והמשודרג.

1 תא נוסעים מרשים במיוחד
צילום: יונדאי
2 פחות כפתורים פיזיים ויותר משטחי מגע ומסכים
צילום: יונדאי
3 פחות כפתורים פיזיים ויותר משטחי מגע ומסכים
צילום: יונדאי
4 לראשונה עם מערכת הנעה היברידית
צילום: יונדאי
5 שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים
צילום: יונדאי
6 שפע עצום של מערכות בטיחות מתקדמות
צילום: יונדאי
7 מנוע 1.6 טורבו כמנוע הבסיס
צילום: יונדאי
8 עיצוב מוחצן במיוחד
צילום: יונדאי
9 גרסה ארוכה (עליונה) וקצרה
צילום: יונדאי
10 יונדאי טוסון 2021
צילום: יונדאי
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים