שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » משכורתו של חולה לא תיפגע מהיום הראשון להיעדרותו
אושר בטרומית
ח"כ אורלי לוי אבקסיס מסרה: "אני מברכת על כך שהקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמות על הצעת החוק החשובה הזו שמשפיעה על חייהם של עשרות אלפים"
חולה בבית חולים. אילוסטרציה | צילום: Fit Ztudio, שאטרסטוק

הצעת חוק דמי מחלה- חישוב היעדרות לחולים במחלה קשה עברה קריאה טרומית במליאת הכנסת. הצעת החוק הזו מציעה כי עובד שחלה במחלה קשה ומוכרח להחסיר יום עבודה או להיעדר מחלקו בשל בדיקות, ביקורות או טיפולים – משכורתו לא תיפגע כבר מהיום הראשון להיעדרותו.

במקרים של מחלות קשות, גם לאחר ההחלמה המטופלים מחויבים בביקורות הכרוכות באשפוז יום, או בטיפול יומי, בהתאם לסוג המחלה ולחומרתה. עובד שהוא חולה כאמור אינו זכאי לדמי מחלה בעד היעדרות ככל שאינה מתמשכת יותר מיום אחד.

גם בעת גילוי המחלה צפוי עובד להיעדר לצורך בדיקה חד-יומית בשל המחלה, ולא יהיה זכאי לדמי מחלה בעד היעדרויות אלה. לפיכך, מוצע לקבוע כי עובד שחלה במחלה קשה ומוכרח להחסיר יום עבודה או להיעדר מחלקו בשל בדיקות ביקורות תקופתיות או בשל טיפול תקופתי, יהיה זכאי לדמי מחלה מהיום הראשון להיעדרות. כמו כן, מוצע להסמיך לקבוע בצו מחלות קשות נוספות שמחייבות היעדרות לצורכי בדיקות וטיפול שהוראה זו תחול לגביהן.

הצעת החוק נכתבה בכנסת ה-20 על ידי חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס בשיתוף הארגון "חאלסרטן".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס מסרה: ״אני מברכת על כך שהקואליציה והאופוזיציה הגיעו להסכמות על הצעת החוק החשובה הזו שמשפיעה על חייהם של עשרות אלפים חולים הלוקים המחלה קשה. אותם חולים שהצעת החוק הזו תהווה להם עוגן בתקופה קשה".

"הצעת החוק הזו היא תולדה של מציאות, היא נכתבה לאחר שנחשפתי למקרה של עידן ליבוביץ׳ לאחר שחלה בסרטן ושם לב כי החסירו לו את ימי המחלה במשכורת שלו. הצעת החוק הזו מתייחסת לאנשים שנמצאים ברגעים משמעותיים בחייהם, רגעים שבהם הם צריכים את השקט הנפשי להתמודד עם המחלה הקשה ולהישאר רגועים ובטוחים כי מקום העבודה שלהם לא יפטר אותם או שהמצב לא יפגע בשכרם״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים