שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משלחת מישראל פועלת להצלת בית הקברות היהודי
קידוש השם
משלחת זק"א ת"א פועלת במקום מתחילת השבוע. המתנדבים נפגשו עם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ' שבירכם במאור פנים
תגיות:
משלחת זק"א תל אביב בהצלת בית הקברות | צילום: דוברות זק"א תל אביב
מתנדבי זק"א ת"א עם כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ |
צילום: דוברות זק"א תל אביב

משלחת זק"א תל אביב בראשות המנכ"ל הרב צבי חסיד, פועלת מתחילת השבוע בעיר קלוז' שברומניה, במטרה לפתור בעיית קברים שהתגלו בשטח שהופקע מבית העלמין היהודי על ידי השלטונות בשנת 1931 כשהם טענו שהעבירו את הקברים, אך בפועל עם התחלת העבודות בהשגחת ארכיאולוגים התגלו הקברים.

משלחת זק"א ת"א פועלת במקום מתחילת השבוע בסיוע עשרות עובדים מקומיים, ארכיאולוגים וכלים הנדסיים ומבצעים במקום פעולות הצלה. עד כה נמצאו כמויות עצומות של עצמות שפזורים מתחת לקרקע לאחר שבמקום נערכו במשך השנים עבודות, גם שלדים שלמים נמצאו והועברו על פי ההלכה לפי הנחיות של הרב יעקב רוז'ה רב הארגון ובליווי צמוד של רבה של רומניה הרב רפאל שפר השוהה עם המתנדבים בשטח.

בארגון מציינים כי יש שיתוף פעולה מלא מצד השלטונות המעמידים כל משאב נדרש לצורך ביצוע הפעולות. בשלדים שנמצאו על העיניים היו שברי חרס כמנהג ישראל בגולה וכן כולם היו עם הרגליים לכיוון מזרח, סימנים המעידים בבירור שמדובר בקברי יהודים. המשלחת צפויה לחזור ארצה לפני שבת.

בתוך כך המתנדבים הופתעו לפגוש היום את כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ באכסניה בבית חב"ד בעיר. המתנדבים בראשות המנכ"ל ר' צבי חסיד מסרו סקירה לאדמו"ר על פעילותם במקום, האדמו"ר בירכם בברכה מרגשת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים