שיתוף
תגובות
חדשות » משלחת בית הדין הבינלאומי נחתה באוקראינה
יתנו את הדין?
התובע הראשי של ה-ICC , בית הדין הפלילי הבין לאומי- קארים חאן, הגיע לקייב ונפגש עם התובעת הראשית. המטרה: קידום חקירה בין-לאומית עצמאית.
בתים הרוסים בעלטה | צילום: שאטרסטוק

תמונות הזוועה שהתגלו בתחילת השבוע שעבר בעיירה בוצ'ה, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים ממרחב הבירה קייב ופרווריה, זעזעו את העולם וגררו גינויים חריפים ממנהיגים רבים. רק הלילה החריף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את הטון נגד רוסיה ונשיאה ולדימיר פוטין, וטען כי הוא מבצע "רצח עם" באוקראינה.

בתוך כך, התובע הראשי של ה-ICC , בית הדין הפלילי הבין לאומי קארים חאן, הגיע לקייב ונפגש עם התובעת הראשית. המטרה: קידום חקירה בין-לאומית עצמאית. במקביל, נפתחת היום החקירה הרשמית בנוגע לאירועים בבוצ'ה – זאת בשיתוף חוקרים מצרפת.

גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון גינה את הטבח בבוצ'ה, ואפילו שר החוץ יאיר לפיד השמיע גינוי חריף וטען כי מדובר בפשע מלחמה. מאז נחשפו באוקראינה עוד ועוד מקרים של פגיעה נרחבת באוכלוסייה אזרחית באזורים שמהם נסוגו הרוסים, וכעת פועלים באוקראינה לחקור לעומק את האירועים, בתקווה שיצליחו להעמיד לדין לפחות חלק מהגורמים האחראיים למעשים.

גורמים ברשויות החוק באוקראינה ובמדינות נוספות פועלים מאז חשיפת התמונות הקשות לחקור את פשעי המלחמה הרוסיים. שימוש באמצעים מיוחדים כמו טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי פנים, הפעלת כלי טיס חדשניים לאיסוף ראיות וכן התחקות אחר חפצים אישיים שהותירו הרוסים בשטח – הן רק חלק מהדרכים שמבקשים באוקראינה להוכיח באמצעותן את אחריות החיילים והמפקדים הרוסים למעשים הקשים. במקביל, שלשום נחת באוקראינה צוות מיוחד לזיהוי וחקירה פליליים מצרפת, במטרה לסייע בחקירה.

רוסלאן קרבצ'נקו, ממשרד התובעת הכללית באוקראינה, אומר שהמטרה שלו היא לזהות את המבצעים של כל פגיעה נגד אזרחים בבוצ'ה – כולל כל מקרי הרצח של של יותר מ-400 אזרחים שבוצעו במקום בזמן הכיבוש הרוסי.

מאז השבוע שעבר פועלים יותר מ-1,000 אנשיו של קרבצ'נקו במטרה לאתר ולפענח כל מצלמת אבטחה שנותרה בבוצ'ה, זאת לצד שורת תחקירים שכבר בוצעו בכלי תקשורת זרים, כמו לדוגמה בניו יורק טיימס ודר-שפיגל, בין היתר תוך התבססות על צילומי לוויין מיוחדים ויירוט תקשורת החיילים הרוסים במערכת הקשר הצבאית שלהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים