שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » משפט ההדחה של טראמפ ייפתח בסנאט
בלי דיונים בשבת
בפעם הראשונה בתולדות אמריקה, נשיא לשעבר יעמוד פעמיים למשפט הדחה • עורכי דינו: "זה לא חוקתי" • מזכיר מדינת ג'ורג'יה פתח בחקירה נגד טראמפ
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

משפט ההדחה של הנשיא האמריקני היוצא דונלד טראמפ יחל היום (שלישי) בסנאט, ונציגי בית הנבחרים טוענים כי יש בידיהם ראיות שהוא לא יוכל להתמודד מולן. פרקליטיו של הנשיא לעומת זאת תוקפים את הדמוקרטים בתגובה וטוענים כי הוא פעל בגבולות חופש הביטוי, ומשום כך אין להאשים אותו במעשיהם של המתפרעים בקפיטול.

בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית, נשיא לשעבר יעמוד פעמיים למשפט הדחה. ההכרזות בזמן שכיהן בתפקיד, אז קרא להמונים לא להכיר בתוצאות הבחירות, ממשיכות לרדוף את טראמפ חודשים אחרי. המחנה הדמוקרטי, מצידו, מנסה להפעיל את כוחו ולהמשיך את המומנטום שנצבר לאחר ניצחונו של ג'ו ביידן לנשיא ה־46 של ארה"ב.

כעת ייערך לטראמפ בסנאט משפט לכל דבר, שבו ישמשו 100 הסנאטורים כחבר המושבעים ויצטרכו לפסוק אם הוא אחראי לאלימות. כדי להרשיעו יידרש רוב של שני שלישים, כלומר 67 סנאטורים, ומכיוון שבסנאט יש כעת תיקו 50-50 בין שתי המפלגות יזדקקו הדמוקרטים לתמיכתם של 17 רפובליקנים. הסיכוי שיגייסו תמיכה שכזו נראה אפסי.

עורכי הדין של טראמפ האשימו את תשעת המחוקקים הדמוקרטיים, אשר בעקבות תביעתם יפתח המשפט, ב"חוסר כנות ויושרה אינטלקטואלית" בדרך בה הם הציגו את נאום טראמפ שקדם להתפרעות. "טענותיהם רק משמשות לחזק את הנקודה כי תהליך ההדחה מעולם לא נועד לחפש צדק", כתבו עורכי הדין והוסיפו: "במקום זאת, זהו רק ניסיון אנוכי של ההנהגה הדמוקרטית בבית הנבחרים לנצל את רגשות האימה והבלבול של אזרחי ארה"ב בעקבות האירועים".

בהצהרה שמסרו ערב המשפט, עורכי דינו של הנשיא לשעבר אמרו כי מסמכים של ה-FBI מראים כי המהומות תוכננו ימים מראש, ולכן טראמפ לא היה זה שעודד את האלימות. הם גם טוענים שהמשפט אינו חוקתי מאחר שטראמפ כבר אינו בתפקיד ועתה הוא אזרח פרטי.

לא ברור מתי יסתיים המשפט, אך הוא יימשך לפחות עד לשבוע הבא. לבקשת אחד מעורכי דינו של טראמפ, יהודי השומר את השבת, הדיונים יופסקו בשישי בערב ויתחדשו רק ביום ראשון. טראמפ עצמו סירב להעיד במשפט, והוא לא יתייצב אליו.

בתוך כך, לשכת מזכיר המדינה של מדינת ג'ורג'יה פתחה הלילה בחקירה רשמית בחשד שטראמפ ניסה להטות את תוצאות הבחירות במדינה. לפני כחודש פורסמה הקלטה של שיחת טלפון במהלכה נשמע טראמפ לוחץ על מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בראד רפנספרגר, למצוא די קולות שיאפשרו לשנות את תוצאות הבחירות ולקבוע שטראמפ ניצח. זאת על בסיס טענות כוזבות לזיופים בהצבעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים