שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות ימליץ לחסן בני 15-12
מסתמן
מחקר: 12% מהנערים שהחלימו מקורונה סובלים מתסמינים לטווח ארוך. משרד הבריאות שוקל החזרת חובת עטיית מסכות במקומות סגורים
חיסון של פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

רוב חברי צוות הטיפול במגיפות סבורים שיש להמליץ באופן גורף על חיסון לבני נוער בגילים 15-12 בשל התפשטות הווריאנט ההודי בישראל. כיום, ההמלצה היא רק לבני נוער בקבוצות הסיכון, בעוד שלשאר בני הנוער אין המלצה גורפת. ההחלטה הסופית תתקבל על ידי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

בנוסף לכך, בדיון התייחסו להחלטה להסיר את ההוראה לעטות מסכות בחללים סגורים, והאם יש מקום להופכה. בנושא זה הדעות בדיון היו חלוקות, כאשר חלק תמכו בהפיכת ההוראה אך משתתפים בדיון טענו ש"הסוסים ברחו מהאורווה", וצריך להתמקד בחיסון בני הנוער.

ב'כאן חדשות' פורסם מוקדם יותר כי בעקבות ההתפרצויות במודיעין ובנימינה אמר ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בדיונים פנימיים: "יכול להיות שצריך לשנות את ההמלצה לגבי חיסון ילדים – יתכן שנעבור להמלצה יותר חזקה לילדים. אנחנו לא רוצים שנפעל מאוחר מדי אחרי שיש כבר הרבה התפרצויות".

ב'חדשות 13' דווח כי 6%-12% מבני הנוער שחלו בקורונה והחלימו מהנגיף סובלים מתסמינים לטווח ארוך – כך עולה ממחקר של משרד הבריאות. במשרד כבר מכים על חטא ומודים: "שגינו שלא פירסמנו המלצה לחסן את כל הילדים".

בקופת חולים מכבי הזמינו היום תורים כאלף לחיסון כאלף נערים בני 12 עד 15, לעומת 400 בשבוע שעבר. בלאומית הזמינו כ-450 תורים חדשים מתוך 1,200 תורים שבוצעו עד היום. בקופת חולים מאוחדת הוזמנו בראשון שעבר 977 תורים, והיום כבר הוזמן מספר כפול. בקופת חולים כללית מדווחים על כ-9,200 בני נוער בגילי 15-12 שהתחסנו עד כה.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 46 מאומתים ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.3%. בסך הכול בוצעו אתמול 16,751 בדיקות קורונה. היום אובחנו בינתיים 17 מאומתים. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 287, בהם 24 חולים שמאושפזים במצב קשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים