שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות מציע לפתוח חלק מהחינוך
לקראת הממשלה
במסגרת אסטרטגיית היציאה, משרד הבריאות הציע כי החינוך יחזור בערים ירוקות וצהובות בגנים ובכיתות הנמוכות. כמו כן, המסחר ייפתח בערים אלה לטייק-אווי
תגיות:
סגר | צילום: דוברות המשטרה

הממשלה תתכנס הערב (רביעי) כדי לדון שוב בהארכת הסגר בצל המחלוקות הנמשכות בין הליכוד לכחול לבן. ב'חדשות 12' דווח כי משרד הבריאות יציע לשרים להאריך את הסגר עד יום ראשון בחצות, ולאחריו פתיחת מקומות העבודה בהם עסקים נותני שירות "אחד על אחד", איסוף טייק אווי ממסעדות ופתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל. בנוסף, פתיחת גני הילדים כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים בלבד. הצעת משרד הבריאות לא כוללת את פתיחת המסחר בשבוע הבא.

משרד הבריאות גם ימליץ להשאיר את הגבלת ההתקהלויות כפי שהיא – 5 במבנה סגור ו-10 במקום פתוח. לגבי המסחר עדיין נמשך הדיון: כאמור, ההמלצה תהיה לפתוח את העסקים שנותנים שירות "אחד על אחד" ואת מקומות העבודה ללא קבלת קהל – אך עדיין לא הוחלט אם מדובר בכל הארץ או רק בערים הירוקות והצהובות.

ישיבת הממשלה תחל ב-18:00, וראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להביע תמיכה בהארכת הסגר עד ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

מנגד, בכחול לבן ילחצו על נתניהו ומשרד הבריאות לפתוח באופן חלקי ומדורג את המשק, ויסבירו כי הסגר לא עובד ושיש צורך בחשיבה על אסטרטגיה שונה. על פי הנתונים, לאחר חודש של סגר מהודק מקדם ההדבקה (R) ירד, אולם מסוף השבוע האחרון הוא חזר לעלות. כרגע עומד מקדם ההדבקה על 0.97 בכלל המגזרים. במגזר הכללי הוא הגיע כבר ל-1.02, במגזר החרדי ל-0.87 ובמגזר הערבי ל-0.95.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בראיון ל'ווינט' כי "המלצנו ונמשיך להמליץ שהסגר יימשך לפחות עד יום ראשון בחצות, ולאחר מכן נראה. אם תהיה יציאה היא תהיה איטית ומסודרת". לדבריו, "אנחנו דנים בכך כרגע. אנחנו סבורים שיש להמשיך את הסגר לפחות עד סופו של יום ראשון. היה ונצא, היציאה מיום שני צריכה להיות מאוד מדודה וזהירה, לא מתנפלת. גם במערכת החינוך, גם במסחר וכדומה".

עוד הוסיף כי "אנחנו רוצים עוד כמה ימים כדי להמשיך ולחסן את הציבור, להגיע לרמת מחוסנים בצורה דפיניטיבית – ממוגנת – בוודאי בגילי תחלואה שהם 50 ומעלה. אנחנו נמצאים בתחלואה מאוד גבוהה, לא ירדנו. יש לנו 1,100-1,200 חולים קשים בבתי החולים, בהם 200-300 מונשמים, זה מצב לא פשוט. אנחנו רוצים להוריד את התחלואה ככל שניתן. פתיחת הסגר כעת תגרע מהיכולת שלנו להמשיך ולחסן את האוכלוסייה בסיכון ולהשיג עוד כמה עשרות או אפילו מאות אלפי מחוסנים", אמר לוי.

על תוכנית היציאה אמר כי "גם אם נפתח את מסגרות הלימוד, וזה בשיתוף עם משרד החינוך, זו לא תהיה פתיחה רבתי על פי המלצתנו. אולי נתחיל בגיל הרך בזהירות. אני לא בטוח שבכל הארץ – יש מקומות עם תחלואה גבוהה, יש מקומות עם פחות תחלואה. אנחנו דנים בזה ברצינות רבה. מבחינתנו פתיחה זהירה היא פתיחת מסגרות הגיל הרך, או הרך מאוד, אולי באופן דיפרנציאלי בין ערים עם תחלואה גבוהה לבין ערים עם תחלואה פחות גבוהה".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר כי אם לא נראה עד יום ראשון מגמה יציבה של ירידה במספר החולים שמצבם קשה, מערכת החינוך ומקומות המסחר לא ייפתחו. בריאיון ל'כאן רשת ב' אמר קיש כי אם תהיה ירידה בתחלואה, יהיה אפשר לעשות מגבלות בתחומים שהסיכון בהם נמוך כמו ביטול הגבלת היציאה לאלף מטרים, פתיחת פארקים ומקומות עבודה כמו מספרות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים