שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מ' הבריאות צפוי להמליץ על קיצור ימי הבידוד
בקבינט הקורונה
מסתמן: אירועים מעל 100 איש המתקיימים בחלל סגור – יוגבלו רק למחוסנים ובעלי בדיקה שלילית. הערב ידונו פעם נוספת בבקשתו של בנט לקצר את ימי הבידוד לשבוע
תגיות:
אדם בבידוד | צילום: Deliris, שאטרסטוק

לקראת דיון קבינט הקורונה הערב (שלישי), פורסם מתווה האירועים שיובא לאישורו: אירועים מעל 100 איש המתקיימים בחלל סגור – יוגבלו רק למחוסנים ובעלי בדיקה שלילית. באשר לאירועים בשטח פתוח, לא תהיה הגבלה. בנוסף, ימליץ משרד הבריאות לשרים לקצר את מתווה הבידוד ל-7 ימים.

ההמלצה של משרד הבריאות מגיעה, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נועד עם שר הבריאות ניצן הורביץ ועם בכירי משרדו. אם קבינט הקורונה יחליט "לאמץ" את ההמלצה, היא צפויה להיכנס לתוקף – בכפוף להצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה.

בקשתו של ראש הממשלה עלתה חרף מידע המוצג במחקרים לפיו אדם החולה בקורונה מדבק עד היום העשירי, כשבין היום החמישי לעשירי הסיכון בהדבקה אף עולה. בדיון אצל בנט, שהיה דיון מקדים לקבינט הקורונה, דיברו המשתתפים גם על האפשרות לערוך בדיקות מהירות בקייטנות ובבתי האבות – אך עדיין אין הסכמה על כך.

בתוך כך, כמי שאמון על תעשיית התיירות בישראל, קיים לאחרונה שר התיירות יואל רזבוזוב שורת פגישות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, נחמן אש וכן עם מנכ"ל משרד הבריאות היוצא פרופ' חזי לוי. על כן, ולאחר דיונים מקצועיים במשרד התיירות נקבע כי יציג מחר השר רזבוזוב בפני קבינט הקורונה את המתווה המוצע שכולל פתרונות לכניסת תיירים לישראל. אלו המחוסנים בחיסונים מוכרים על ידי EMA/FDA וגם אלו שחוסנו בחיסונים אחרים.

על פי המתווה, בין היתר, יוכלו להיכנס לישראל תיירים ממדינות המחסנות בחיסונים המוכרים על ידי ארגוני הבריאות הבינלאומיים, עם בדיקות PCR שליליות בלבד. כאשר לגבי כניסת תיירים ממדינות שהחיסון בהן אינו מוכר על ידי משרד הבריאות, יבנה מתחם של בדיקות סירולוגיות מהירות (שיספקו תשובה בתוך כרבע שעה) אשר ימוקם בנתב"ג. כרגע, תאריך היעד למתווה זה הוא 1.8.2021, אך זאת תלוי כמובן ברמת התחלואה בישראל בתאריך זה.

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "בריאותם של אזרחי ישראל מעל הכל. אבל כל עוד ניתן להניע מחדש את תעשיית התיירות אשר מפרנסת מאות אלפי משפחות, יש לעשות זאת. לכן, כשר התיירות אשר מכיר בצורך הממשי של עובדי הענף להיערך לקראת תאריך היעד, אציג לחברי קבינט הקורונה את המתווה להחזרת התיירים המחוסנים לישראל, מבלי לסכן אזרחי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים