שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » במשרד הבריאות רוצים מגבלות מחמירות בפורים
לא רק עוצר לילי
כדי למנוע אירועים המוניים במשרד הבריאות ממליצים גם לאסור על מעבר בין ערים במהלך פורים ועל צמצום התחבורה הציבורית. למרות זאת, בוחנים החרגת אירועי תרבות
בית כנסת בפורים | צילום: avid Cohen 156, שאטרסטוק

משרד הבריאות צפוי לבקש מהממשלה להטיל עוצר לילי בחג הפורים, מיום חמישי ועד ראשון בין השעות 20:00 ועד 05:00. זאת, מחשש להתקהלויות אסורות במהלך החג שיגרמו לעליית התחלואה בקורונה. אנשי המשרד תכננו לבקש מהשרים לדון בכך בישיבת הממשלה היום, אולם הדיון בנושא נדחה למחר – יום לפני חגיגות פורים.

במשרד הבריאות יבקשו גם להטיל איסור על מעבר בין הערים במהלך סוף השבוע הקרוב שבו ייחגג חג פורים. שר הבריאות אדלשטיין ידרוש גם צמצום משמעותי של התחבורה הציבורית מיום חמישי ועד ראשון – במקביל לעוצר הלילי. כמו כן, קריאות מגילה יתקיימו בקפסולות של עשרה מתפללים בלבד, ותותר ארוחות חג בחיק המשפחה הגרעינית בלבד.

בפתח דיון בממשלה אחר הצהריים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שומע דיווחים שיש מחסור בחיסונים. אלו דיווחים לא נכונים. חיסוני פייזר ימשיכו להגיע גם במהלך חודש מרץ ל-5 מיליון בוגרים שיוכלו להתחסן. מאות אלפי חיסוני מודרנה יגיעו עד אמצע מרץ ובהמשך יגיעו עוד מיליוני חיסונים של מודרנה. נוכל לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת, אם 100 אחוז מאזרחי ישראל ירצו להתחסן. אני מקווה שכך יהיה".

נתניהו הוסיף: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעבור את חג הפורים עם מינימום תחלואה ומינימום אבדות בנפש. אנחנו שומעים על התארגנויות של מסיבות ואירועים רבי משתתפים בניגוד להנחיות בימי החג. עלינו למנוע זאת. ביקשתי ממשרד הבריאות ומהמל"ל שיציגו בפנינו מתווה מגובש שמצד אחד יאפשר לציין את שמחת החג בצורה מבוקרת ומהצד השני לא יביא להתפרצות מחודשת של המגפה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע חשש היום מהתפשטות הנגיף בחג. הוא הזהיר כי "מי שיחגוג יותר מדי בפורים, יסגור את כולנו בפסח". לדבריו, "היום דווח שיש עלייה של 35% במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים", ציין אדלשטיין. "הרשתות החברתיות מלאות בהצעות של מסיבות פירטיות".

אדלשטיין התייחס לסוגיית נתב"ג: "אנחנו מחזירים למדינת ישראל ישראלים ובתוכם עולים חדשים כ-600 ליום. הקבינט החליט לעלות את המספר ל-2,000. המצב שאנו נמצאים בו הוא כזה אתמול ועדת חוקה בכנסת סירבה להאריך את הבידוד במלוניות וזה יפוג היום בחצות. עולים קשיים משפטיים, גם אם נלך לחקיקה שזו הדרישה, יש סוגיות שקשורות לאכיפת בידוד בבית שהחקיקה לא יכולה לפתור. רה"מ ושרת התחבורה שוחחו איתי ואמרתי שאני לא רואה דרך למנוע כניסת מוטציות לישראל ללא צמצום הכניסה, כי אין למשרד הבריאות דרך לוודא בידוד לנכנסים. המצב כרגע נובע מכך שאחוז גבוה לא שומר בידוד".

גורמים בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'וואלה' הסבירו כי פתיחת המשק הנרחבת הובילה להפצה של מסיבות מחתרתיות מתוך תחושה שהמגיפה מאחורינו. "אנחנו עדיין מתלבטים אם הציבור יהיה ממושמע כמו שחשבנו בהתחלה, או שנצטרך להטיל הגבלות ואילו הגבלות הכי מתאימות", אמר אחד הגורמים. הוא הזהיר כי "הציבור הפך לשאנן ואנחנו בנקודה קריטית מבחינת תחלואה".

הבוקר נערך דיון בהשתתפות נציגי המטה לביטחון לאומי (מל"ל), משרד הבריאות ומשרד התרבות. במשרד הבריאות קיבלו את העמדה שקוראת להחריג את אירועי התרבות בחג, כי הם נקבעו מראש ואי אפשר לבטלם – אבל אנשי המשרד הבהירו גם שימליצו על הטלת איסור מעבר בין הערים בימים של פורים. עם זאת, ברור שהחרגת אירועי התרבות צפויה להפוך את האכיפה של איסור המעבר למסובכת מאוד, כי כל אחד יוכל לומר שהוא בדרך לאירוע תרבות בעיר אחרת.

ב'כאן חדשות' דווח כי בכחול לבן קוראים להטיל סגר בערים וביישובים אדומים, ייתכן שרק על ערים אדומות בוהקות. שר הפנים דרעי מפתיע ומביע תמיכה בהטלת סגר לילי על ערים אדומות בחג, אך יש לציין שערים חרדיות רבות כמו בני ברק ומודיעין עילית כבר לא אדומות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים