שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » יותר לייבא רכבי אספנות עם הגה בצד ימין
תקדימי
משרד התחבורה יוצא בהוראה מעניינת ומאפשר יבוא מכוניות אספנות עם הגה בצד ימין • יבואנים מקבילים יקבלו תוספת מיוחדת של ארבעה חודשים למועד בו עליהם למכור
מכוניות אספנות | צילום: Pla2na, שאטרסטוק

משרד התחבורה יוצא בהוראה מעניינת ומאפשר יבוא של מכוניות עם הגה בצד ימין, כל עוד אלה יוצרו לפני 1960. כך עולה מתיקון מיוחד לתקנות התעבורה שנערך משרד התחבורה להפיץ.

הוראת התיקון נובעת מן הצורך לעודד יבוא של רכבי אספנות, שחלק ניכר מהם יוצר בשנות החמישים והשישים עם הגה ימני. כאשר לפי הערכות משרד התחבורה, יבוא של מכוניות כאלה לא יגרום לסכנה בכבישים בגלל המספר המועט והעובדה שרכבים כאלה בקושי נוסעים בכבישים.

מתקנות משרד התחבורה נראה כי בכוונת משרד התחבורה לאשר רכבים בתקינת M2 מקנדה, רכבים בתקינת M2 הם רכבים אשר מיועדים להסעת שמונה נוסעים אשר משקלם הוא מתחת לחמש טונות, כלומר בעיקר אוטובוסים קטנים.

כיום מותר לייבא רכבים כאלה מארה"ב – אבל יצרני הרכב אשר משווקים בארה"ב מכוניות אשר מיועדות לשוק האמריקאי לא בהכרח מייצרים רכבים אשר מתאימים לשוק הרכב הישראלי מאחר והם פועלים על מידות מדידה שונות, כמו לוח המחוונים האמריקאי שפועל על מיילים ולא על קמ"ש, לעומת קנדה שחלקים ממנה היו בעבר בשליטה צרפתית מודדים במטרים, קילומטרים וליטרים, כלומר רכבים אשר מיועדים לשוק הרכב הקנדי כן יכולים להימכר בישראל.

פורד ושברולט כן משווקים בישראל לאור העובדה שהיצרנים כן מציידים את הרכבים ביחידות מידה מטריות – אבל יצרני הרכב היפנים אשר משווקים בארה"ב רכבים כאלה, לא מגיעים כיום לישראל. מהלך כזה של היתר ליבוא של רכבים כאלה בתקינה הקנדית יאפשר ליבואני הרכב בישראל לייבא ארצה רכבים להסעת נוסעים של יצרנים יפנים בתקינה הקנדית.

עוד עולה מנוסח התקנות ואולי הדבר המשמעותי המעניין ביותר הוא ההיתכנות שיבואנים מקבילים צפויים לקבל "מתנה" ממשרד התחבורה. כאמור, בזמן שמכונית רגילה שמיובאת על ידי יבואן רכב ישיר חייבת להימכר ללקוח תוך שנה ממועד הגעתה לישראל (או להירשם כמשומשת) ביבוא מקביל מוצעת תוספת מיוחדת של ארבעה חודשים, אשר נובעת מפרק הזמן הממושך יותר, לפי משרד התחבורה, אשר נדרש לשיווק הרכב ורישומו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים