שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "משתמש בקשריי עם פוטין, מאמין שזה ייפתר"
נתניהו מתייחס
ראש הממשלה על המו"מ עם סוריה: "אנחנו עוסקים בהצלת חיים. אנחנו בעיצומם של מגעים רגישים. פועלים בצורה דיסקרטית ואני מקווה שאנחנו קרובים לסיים את הפרשה"
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו | צילום: עומר מירון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (רביעי) בגלי צה"ל בתוכנית "וילנסקי את ברדוגו" והתייחס למספר סוגיות בוערות שעל סדר היום. רה"מ התייחס בתחילת הראיון לאירועים בסוריה ואמר: "אני משתמש בקשריי האישיים עם הנשיא פוטין, אנחנו בעיצומם של מגעים רגישים".

"אני לא מתייחס לפרסומים, אנחנו פועלים להצלת חיים", אמר רה"מ נתניהו שמייד הוסיף ואמר: "אני יכול רק להגיד שאני משתמש בקשריי האישיים עם הנשיא פוטין, אנחנו בעיצומם של מגעים רגישים. הכל מפורסם ובכל זאת לא מפורסם, אני לא מתייחס לפרסומים, אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".

נתניהו התייחס גם למבצע הבאת החיסונים נגד הקורונה לישראל ואמר כי "אני הבנתי מההתחלה שהפתרון היחידה לקורונה זה החיסונים.עוד לא ידענו בוודאות, ובזמן התפר אני התקשרתי למנכל פייזר ואמרתי לו אני מוכן ללכת איתך על חוזה של מיליוני חיסונים עכשיו ולא התווכחתי איתו על המחיר, ואמרתי לו אנחנו ניתן לך בישראל מדינה שאנחנו יודעים לנהל אותה, יודעת לעבוד בתנאי לחץ ומשבר כמו שאף מדינה לא יודעת, קופ"ח מצוינות, ואתם תקבלו את הנתונים הסטטיסטיים שיעידו על מידת ההצלחה".

בהמשך ענה ראש הממשלה כיצד הוא מאמין שצריך לנהוג מול מתנגדי החיסונים: "צריך לשקול את ההגבלות. זה היה בשנות ה-50, חיים שיבא עשה את זה.לא אומר שצריך להגיע למימדים פליליים, אבל לכו להתחסן כדי להציל את החיים שלכם ולא תעמיסו את החולים הקשים על בתי החולים. גם למען החיים שלכם ולמען הדרכון הירוק ומעל הכל למען החברה שלנו לכו להתחסן, זה חשוב. חשוב לפתוח את הסגר באופן הדרגתי ושיתחסנו. רק אנחנו יכולים להעביר את הדרכון הירוק שהעברתי לממשלה. אל תתפלאו אם תהיה קריסה בהתחלה באתר. אנחנו יכולים לעשות את זה, נצמח הכי רחוק בעולם שאתמקד בכלכלה השנה כשנצא מזה".

ראש הממשלה התייחס לחג הפורים ולעלייה אפשרית בתחלואה בשל התקהלויות. "אני יכול להגיד שבתי הכנסת יעבדו לפי תו ירוק או תו סגול מחמיר, ואמרנו שאנשים יהיו רק בקרבת משפחה ראשונה, אבל בוודאי שצריך להיזהר והכל תלוי באזרחים. כמה שלא תאכוף, כמה שלא תיתן קנסות, וזה מה שאומרים כל המנהיגים, שעשרות מהם דיברו איתי בימים האחרונים, שאתה מוגבל בדמוקרטיה. אני מצפה שכולם יקפידו ככל הניתן על פורים כי זה תלוי בכם".

ראש הממשלה ציין בנוסף כי השיחה עם ביידן קרובה מתמיד: "זה יהיה בקרוב מאוד, יש לנו קשרי ידידות.ג'ו ביידן מכיר אותי קרוב ל-40 שנה. הגעתי לציר בווינגטון כצעיר ישראלי והוא היה צעיר אמריקני היה לנו יחסי ידידות לאורך השנים. אני מאמין שהוא ימשיך בהסכמי אברהם. אבל יש אינטרסיים חיוניים. ביחס לנסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני, דבר שיאיים על עצם קיומה של ישראל, לא עברנו סבל נורא ועשרות שנים של נדודים, להקים את מדינתנו כדי שהאייתולות יאיימו בהשמדתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים