שיתוף
תגובות
חדשות » "נאום זלנסקי בכנסת: הכחשת שואה" •"גם האוקראינים שחטו יהודים"
ישראל לא תשנה מדיניות
"התקפה בוטה ומוגזמת על ישראל", אמרו בכירים בממשלה, שהוסיפו כי האוקראינים שחטו יהודים בשואה, "שזלנסקי לא יעוות את ההיסטוריה"
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

"הקשיבו לדברי הקרמלין. הם משתמשים בטרמינולוגיה של המפלגה הנאצית. הם קראו לזה 'הפתרון הסופי' לשאלת היהודים. אתם זוכרים היטב, אני בטוח, לא תשכחו לעולם. כעת במוסקבה שוב משתמשים במילים 'הפתרון הסופי', וכעת זה עלינו – על אוקראינה. ללא המלחמה נגד אוקראינה, כביכול, הם לא היו יכולים להבטיח את הפתרון הסופי לביטחונם, בדיוק כפי שהדברים נאמרו לפני 80 שנה". אמר זלנסקי בנאומו, ויש הסוברים כי הוא חצה כמה קווים אדומים.

שרים בכירים אמרו בתגובה לנאום: "ההשוואה לשואה מקוממת. זלנסקי עיוות גם את חלקה של אוקראינה ברצח היהודים". גורמים בכירים הוסיפו כי "האוקראינים שחטו יהודים, הרבה יהודים. היו גם חסידי אומות עולם, אבל הרוב שחט יהודים. שלא יעוות את ההיסטוריה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר: "השתתפתי בנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי בזום כדי להביע סולידריות עם אוקראינה מול התוקפנות הרוסית", צייץ סמוטריץ'. "הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו. לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".

שר התקשורת יועז הנדל הבהיר כי למרות שהוא תומך בעם האוקראיני, הוא מתקומם על ההשוואה בין האירועים. "‏מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני בלב ובמעשה, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה – רצח עם שבוצע גם באדמת אוקראינה", אמר השר הנדל. "המלחמה נוראה אבל ההשוואה לזוועת השואה והפתרון הסופי מקוממת".

ח"כ שמחה רוטמן (ציונות הדתית) טען שאמירותיו של נשיא אוקראינה הן על "גבול הכחשת השואה". "אם כבר זלנסקי הגיע בזום לישראל, כדאי היה לעשות לו סיור זום ביד ושם לפני שהוא מדבר בכנסת", צייץ ח"כ רוטמן. "אולי כך היו נחסכות מאיתנו השוואות שהן על גבול הכחשת השואה".

"מלחמה זה רע וקשה וגוררת קורבנות ומחיר דמים מיותר – שואה זה לא", צייץ ח"כ יואב קיש (הליכוד). "שואה זה בין השאר רצח עם מכוון, זה משרפות, זה תאי גזים, זה קברים המוניים, רצח נשים וילדים בכוונה תחילה. לשואה אין מילה אחרת חוץ משואה. שואה היא לא מלחמה".

השרים מתחו ביקורת גם על ההתקפה של זלנסקי על ישראל הן בהיבט של הסיוע לאוקראינה והן בהיבט של אי קבלת פליטים. חלק מהשרים חשבו שמדובר בכפיות טובה והגזמה מצדו של זלנסקי, ואמרו כי הופתעו מחומרת הדברים.

אחרים היו סלחנים יותר ואמרו שהם מבינים את נשיא אוקראינה: "הוא במצוקה, האנשים שלו מתים. קשה לשפוט אותו. גם אם ההשוואה לשואה לא נעימה, כאשר מפציצים בתי חולים ותינוקות מתים שם, אפשר להבין את המצוקה שבה הם נמצאים. חשוב שחברי הכנסת שמעו ויכירו את עומק המצוקה".

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. זלנסקי סומך על הזיכרון היהודי הקצרצר . 34 הצבעות של אוקראינה באו"ם נגד ישראל עובר ברגל?

  2. אני לו מבין היה ידוע שהו לו יכול לנצח למה להרוג אלפי אנשים היה צריך לתת את המפתחות ביום הריאשון איך אפשר להלכם אקדח מול תנק חבל שיש אנשים מטומטמים בעולם הזה

  3. אין אמונה בגויים,בלעם הרשע אמר עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב,בורא עולם לא שוכח מה שהעם האוקראיני עשה,רצח יהודים בדם קר לאורך כל ההיסטוריה השם יקום דמם,לא סתם תיקנו אחינו אשכנזים אב הרחמים בנוסח התפילה,עד היום לא ביקשו סליחה,פתאום נזכרו שיש את היהודים,גם באו"ם הצביעו נכדינו קרוב ל-35 פעם.

  4. נאום יפה, צנוע ונואש. רק מטומטם היה יכול לטעון שמדובר בהכחשת שואה. פוטין אכן משתמש בביטוים וסמלים של גרמניה נאצית. כנראה בישראל לא מכירים את החלק הזה של הסטוריה. זלנסקי צודק. פוליטיקאים ישראל מתנהגים כאנשים בוטים חסרי ידע בסיסי. מבייש לקרוא את תגובותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים