שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נאסר על הליכוד להשתמש ב"חוזרים לחיים"
השופט קבע
פוגלמן קבע כי השימוש בסיסמה המובילה את מבצע החיסונים, כחלק מקמפיין הליכוד, מהווה תעמולת בחירות אסורה. עם זאת קבע כי אין מניעה לבקר במתחמי החיסונים
קמפיין "חוזרים לחיים" | צילום: הליכוד

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר על מפלגת הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים", בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. בהחלטתו כתב פוגלמן כי השימוש של מפלגת הליכוד בסיסמה בה משתמש גם משרד הבריאות עלול ליצור את הרושם שמסע הפרסום של מבצע החיסונים, על ידי משרד הבריאות, הוא מטעם המפלגה.

עוד כתב פוגלמן כי "שימוש בתעמולת הבחירות של מפלגה או של מועמד בשם המפורש של מבצע החיסונים שמשרד הבריאות עורך, עלול ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבור לבין אותו מועמד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע, מיניה וביה, באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית".

עם זאת פוגלמן בחר לדחות את החלק השני בעתירה, ולאפשר לנתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין להמשיך ולהגיע לקופות החולים וקבע כי "לא הונחו תשתית עובדתית מספקת ותשתית משפטית מספקת לטענה שהביקורים במתחמי החיסונים עולים כדי שימוש בנכסי הציבור בניגוד לחוק".

אתמול הודיעו בקמפיין הליכוד כי הם משנים את הסלוגן ל"חוזרות לחיים". זאת, בעקבות הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא סבור שיש לאסור על הקמפיין להמשיך ולהשתמש בסלוגן המקורי. נתניהו אמר שישתמש גם בסלוגן "חוזרים לחייך".

בתגובה לעתירה טענה הליכוד לעתירה אין עילה ותשתית ראייתית וכי "המדינה לא טענה מעולם כי הסלוגן 'חוזרים לחיים', הוא יצירה מוגנת וכי זכויות הקניין בסלוגן שייכים למדינה". עוד ציינו בליכוד כי "מבצע החיסונים הלאומי הוכרז כמטרה לאומי חשוב ולכן הממשלה והעומד בראשה, משרד הבריאות והעומד בראש השר יולי אדלשטיין, עובדי משרד הבריאות והצוותים הרפואיים, כולם נרתמו להצלחת מבצע החיסונים".

עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית שעתרה נגד השימוש של הליכוד בקמפיין, מסר כי "הליכוד ונתניהו, האחראים הישירים למותם של למעלה מ-6,000 ישראלים וישראליות, מאות אלפי ילדים ובני נוער הלומי קורונה, קיבלו היום צו מניעה למעשה המביש והציני שעשו בסלוגן החיסונים הלאומי, 'חוזרים לחיים'. תנועת אחריות לאומית נעמדה מול כוחות אדירים לקרב עיקש, במקום שבו היו צריכים לעמוד מערכות אכיפת החוק והפוליטיקאים".

עוד נמסר כי "שנים רבות של שלטון גרמו לנתניהו ולליכוד להניח שהם מפלגה שיש לה מדינה. אנחנו נעמוד בכל מקום שבו היתר נאלמים דום, בבתי המשפט, ברחובות, בגשרים ובכיכרות, נילחם על המדינה שלנו עד שנשחרר את הלפיתה של הליכוד מהמשאבים הציבוריים של כולנו. אחריות לאומית תפנה בימים הקרובים ליועמ"ש הממשלה על מנת שיפתח בחקירה פלילית לאור מעורבותם של יועצי שר הבריאות בקמפיין משרד הבריאות, מעורבות אשר הראיות שאופפות אותה, מלמדות על תכנון מוקדם לביצוע עבירות פליליות משמעותיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים