שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נבחר מנהיג חדש למפלגת השלטון בגרמניה
הקנצלר הבא?
המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של גרמניה בחרה בארמין לאשט למנהיגה החדש. מרקל תסיים השנה את תפקידה אחרי 15 שנה, וב-26 בספטמבר יתקיימו הבחירות במדינה
ארמין לאשט | צילום: By photocosmos1, שאטרסטוק

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית השלטת בגרמניה בחרה בארמין לאשט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורד ריין-ווסטפליה, כמנהיגה החדש. לאשט, שעומד בראש המחוז המאוכלס ביותר בגרמניה שגודלו כשל הולנד, נמצא בעמדת זינוק לרשת את הקנצלרית אנגלה מרקל ואמור לאחות את הקרעים במפלגה.

הוא נחשב לפוליטיקאי פרגמטי ומתון ולאחד מנאמניה של הקנצלרית אנגלה מרקל – שפרשה מהנהגת המפלגה ולא תתמודד בבחירות הקרובות על כהונה נוספת בשלטון. מרקל, שמנהיגה את גרמניה מ-2005 ונחשבת בעיני לרבים לפוליטיקאית המשפיעה באירופה, הודיעה בסוף 2018 שלא תתמודד על כהונה חמישית כקנצלרית.

לאשט גבר בסיבוב השני על המועמד פרידריך מרץ, שנחשב ל"סמן ימני" במפלגה והציג עמדות נוקשות בנושא הגירה וכלכלה. בסיבוב הראשון זכה מרץ ב-385 מהקולות, לאשט ב-380 מהקולות והמועמד השלישי נורברט רטגן ב-227 קולות. בסיבוב השני והמכריע, אליו העפילו שני המועמדים המובילים זכה לאשט ב-521 מקולות הנציגים, לעומת 466 למרץ. יתר הקולות נמנעו או לא הצביעו.

לאחר שנבחר, הצהיר לאשט כי הוא מחויב לדיאלוג עם כל המפלגות הדמוקרטיות במדינה, והוסיף כי אלו זמנים בהם הדמוקרטים צריכים לעמוד יחד: "במיוחד בימים אלו, הפתגם 'אחדות, צדק וחופש' אקטואלי מתמיד", אמר כשהוא מתייחס לבית הפותח את ההמנון הלאומי הגרמני. "בואו נלחם יחד על העקרונות הללו נגד כל אלה שרוצים לסכן אותם".

לאשט, בן 59, נתפס כממשיך דרכה של מרקל. באופן מסורתי מוביל יו"ר ה-CDU את המפלגה ועל כן בעל סיכוי גבוה מאוד להתמודד בבחירות לתפקיד הקאנצלר. ב-26 בספטמבר תתקיים מערכת הבחירות למשרה. הוא נבחר לבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, כבר בשנת 1994 ובשנת 1999 הפך לחבר בפרלמנט האירופי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים