שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מעזה"
נתניהו מאיים
רה"מ בישיבת הממשלה: "ירושלים היא בירתו של העם היהודי כבר אלפי שנים. גם לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים, כך עשינו וכך נמשיך לעשות"
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: חיים צח/ לע"מ
נתניהו בישיבת הממשלה בעיריית ירושלים |
צילום: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת לציון יום ירושלים בעיריית ירושלים למקרי האלימות הערבית בימים האחרונים ואמר כי "בימים האחרונים היינו עדים להתפרעויות אלימות בירושלים בהשפעת גורמים מתסיסים. במהלך סוף השבוע קיימתי הערכות מצב שוטפות עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, מפכ״ל המשטרה, ראש השב"כ, ראש המל״ל וגורמים נוספים. לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את השקט בירושלים. נשליט בה חוק וסדר – בתקיפות ובאחריות. נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות אבל לא נאפשר הפרות סדר אלימות".

"באותה נשימה אני אומר לארגוני הטרור: ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מרצועת עזה. ירושלים היא בירתו של העם היהודי כבר אלפי שנים. שורשינו בירושלים עוד נעוצים מתקופת התנ"ך, והקשר הרצוף שלנו לירושלים נשמר בכל הדורות. כל ממצא ארכיאולוגי מעיד על עוצמת הזיקה הזאת. אנחנו חושפים את עברה של ירושלים, ובמקביל אנחנו מבטיחים את עתידה של ירושלים".

"כבר 54 שנים שירושלים מאוחדת תחת שלטון מדינת ישראל הדמוקרטית. כשסורקים אחורה אלפי שנים, של שלטון יהודי ואחר כך של שלטון זרים, והיום שוב – שלטון של מדינת היהודים, רק תחת ריבונות ישראל הובטח חופש דת מלא ועקבי לכל הדתות וכך נמשיך לעשות. בד בבד אנחנו מפתחים את ירושלים בכל התחומים: בנייה, תשתיות תחבורה, תעסוקה, הייטק ומדע, מורשת, תרבות, אמנות ועוד".

"אנחנו גם הודפים בתוקף את הלחצים שלא לבנות בירושלים. ולצערי הלחצים הללו מתגברים בעת האחרונה. אני אומר גם לידידינו הטובים ביותר: ירושלים היא בירת ישראל. כפי שכל עם בונה בירתו ואת בירתו, גם לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים. כך עשינו וכך נמשיך לעשות. מדינת ישראל היתה ידועה במשך שנים בצדק כמדינה ששומרת ודואגת לחייליה ששירתו אותה בהגנה על ביטחונה ונפגעו במהלך שירותם, אם בקרבות או במהלך שירותם".

"השם שיצא לנו בעולם היה מוצדק לחלוטין משום שהוא ביטא באמת את היחס האמיתי הזה שנטוע עמוק בלב אזרחי ישראל. אבל מנגד, אי אפשר להכחיש שבמהלך השנים חלה התרופפות מסוימת כפי שקורה בכל ממסד בירוקרטי ויש צורך לרענן את המחויבות שלנו גם ברפורמות וגם בתקציבים".

נתניהו התייחס לרפורמה באגף השיקום: "אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את הרפורמה לשיקום אגף השיקום במשרד הביטחון – זהו הצעד המתבקש והנכון לעשות. אחרי דיונים רבים, מאמצים כבירים שעשינו והתערבות אישית שלי ושל שר הביטחון, הגענו להסכמות שיוציאו את הרפורמה אל הדרך. כפי שהבטחנו, נעביר כבר בשנה הנוכחית סכום של כ-300 מיליון שקל לאגף, תקציב שייכנס לבסיס תקציב המדינה. אני מבקש להודות לשרי הביטחון והאוצר, לארגון נכי צה״ל ולמנכ״ל משרדי שהביא לסיכום המתווה. באמת הגיע הזמן".

בסיום דבריו התייחס נתניהו לפטירת אביו של ראש הסגל שלו: "אני מבקש לשלוח בשמי, בשם משפחתי ובשמכם תנחומים לחברנו אשר חיון, שאיבד לפני שעה את אביו. אביו היה חולה במשך שנים ארוכות, אשר סעד אותו במסירות בלתי רגילה. כולכם יכולתם להתרשם, כל אחד במקומו, כל אחת במקומה, מהמסירות של אשר למדינה, למטרות המשותפות לכולנו, לעבודה הנפלאה שהוא עושה, ואני מבקש לשלוח תנחומים לו בשם הממשלה כולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים