שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » נדדה שנת… טיפים לסובלים מנדודי שינה
נסו, מקסימום תצליחו
עוד טרם תקופת הקורונה ישנם אנשים שסבלו מנדודי שינה והמצב הנוכחי רק הגביר את התופעה או הוסיף לה פציינטים חדשים • אז איך אפשר להפחית את נדודי השינה?
הפרעות שינה | צילום: Yuriy Golub, שאטרסטוק

במהלך תקופת הקורונה, אם אפשר לקרוא לה כך, חווינו ועודנו חווים שינויים רבים. אצל חלקם הדבר מתבטא בשינויי הרגלי השינה מכל מני סיבות. בין אם בעקבות שינוי השגרה, בין אם בעקבות פיתוח חששות או חרדות.

חשוב לזכור כי טיפים לשינה עשויים להועיל כשקשיי השינה הם זמניים, אבל אם התופעה נמשכת יותר מחודש, צריכים לבדוק לעומק. חוסר שינה עלול להצביע על בעיה חבויה. ידוע שדיכאון הוא גורם שכיח לקשיי שינה, כמו גם בעיות רפואיות אחרות, כמו רפלוקס, אסתמה, דלקת מפרקים ותרופות שונות.

  • כשעה לפני השינה כבו את כל המכשירים האלקטרוניים שמפיצים אור כחול. כסו מכשירים שלא ניתן לכבות. קשיי שינה (אינסומניה בלשון הרפואית) ניזונים ממרכיבים קטנים של החיים המודרניים, כמו האורות הרכים שבוקעים מכל מיני מכשירים אלקטרוניים: טלפונים סלולריים, שעונים דיגיטליים ועוד. הגלים הקצרים שנובעים מהאורות הכחולים עלולים להפריע לשינה.
  • נסו להיכנס לשגרת שינה. לכו לישון והתעוררו בערך באותן השעות מדי יום, כולל בסופי השבוע. פעולה זו תכניס את המוח ואת הגוף למעגל בריא של שינה ויקיצה ותאפשר הירדמות מהירה ושינה עמוקה במהלך הלילה.
  • אל תאכלו סמוך לשינה, כל שכן לא ארוחה כבדה, משום שאצל רבים הדבר משפיע לרעה על השינה. מערכת העיכול עובדת קשה ובשל כך משפיעה לרעה גם על השינה.
  • נסו לעשות פעילות גופנית קבועה, אם כי לא סמוך מדי לשינה. הפעילות משפרת את איכות השינה. זכרו כי פעילות גופנית גורמת להתפרצות של אנרגיה שיכולה להגביר את הערנות, לכן כדאי לסיים כל פעילות גופנית אינטנסיבית שלוש עד ארבע שעות לפני השינה.
  • שימו לב לצריכת הקפאין שלכם – רצוי להימנע משתיית קפה ומשקאות ומזונות שמכילים קפאין החל משעות אחר הצהריים. קפאין משבש את שלבי השינה, כך שאפילו כמות קטנה שלו שנמצאת בשוקולד ובקפה נטול קפאין, עלולה להשפיע על המנוחה.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים