שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נדחה הצעת חוק-יסוד ההגירה
49 מול 61
החוק הציע לעגן בחוק יסוד את זכותה של ישראל למנוע כניסה של מהגרים בלתי חוקיים לגבולותיה, ואת הסמכות להגביל את חירותם באמצעים שונים
יועז הנדל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: ההגירה לישראל של חברת הכנסת מאי גולן. 49 תמכו מול 61 שהתנגדו.

החוק הציע לעגן בחוק יסוד את זכותה של ישראל למנוע כניסה של מהגרים בלתי חוקיים לגבולותיה, ואת הסמכות להגביל את חירותם באמצעים שונים ובהם מאסר, מעצר, משמורת, הרחקה מן המדינה והסגרה למדינה אחרת. לחוק היסוד סעיפי נוקשות: הוא גובר על הוראות כל חוק-יסוד אחר, וכן ניתן לסטות מהוראותיו רק לפי חוק-יסוד שהתקבל ברוב של 80 חברי כנסת.

בדברי ההסבר נכתב: "יש צורך דחוף בחקיקת חוק-יסוד: ההגירה לישראל בנוסח האמור והמוצע בהצעה זו, ובו לקבוע כללים חוקתיים משפטיים ברורים הגוברים על כל כלל חוקתי ופרשני אחר. כללים אשר אינם ניתנים לפרשנות דו-משמעית בדבר זכותה של מדינת ישראל לפעול על פי מדיניותה בנושאי הגירה בהתאם לחוק-יסוד זה, לצורך מניעת כניסה ושהייה של מהגרים בלתי חוקיים כהגדרתם בחוק-יסוד זה".

"חוק היסוד המוצע יאפשר לישראל להישאר כבית לאומי נצחי לעם היהודי, למנוע את צמצום הרוב היהודי המאסיבי הדרוש לצורך המשך קיומם של היהודים בישראל לנצח נצחים ולמנוע את הפיכתה בפועל של ישראל ממדינה יהודית למדינה רב לאומית".

ח"כ מאי גולן: "אנחנו המדינה היחידה בעולם ללא מדיניות הגירה אמיתית. אפילו נורבגיה שאימצתם את החוק הנורבגי בצורה כל כך רחבה, חבל שאתם לא מאמצים את מדיניות ההגירה שלה. תדמיינו שאדם זר נכנס אליכם הביתה, ישן לכם במיטה ואי אפשר להוציא אותו".

השר יועז הנדל השיב בשם הממשלה: "בגלל שהחוק הזה מנוסח כל כך רחב, ניסינו להבין לאן הוא מכוון, ואז גילינו שהחוק מביא שחלק מחברי הכנסת כאן הם מהגרים בלתי חוקיים, יהודים, ערבים, יש פה מלא מהגרים בלתי חוקיים. מי שרוצה להציע הצעות שיתקבלו ויכנסו לספר החוקים, כדאי שיעשה עבודה רצינית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים