שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » נהגי אוטובוס יזכו לשמירת הרצף בעת מעבר
לראשונה
לראשונה חברות התחבורה הציבורית שיזכו במכרזי האוטובוסים יכללו בתנאי המכרז שמירה על רצף זכויות סוציאליות לנהגי האוטובוסים
נהגי אוטובוסים מפגינים, אילוסטרציה | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות לאומית

היסטוריה בענף התחבורה הציבורית: לראשונה חברות התחבורה הציבורית שיזכו במכרזי האוטובוסים יכללו בתנאי המכרז שמירה על רצף זכויות סוציאליות לנהגי האוטובוסים. תנאי זה יחל במכרז שייצא בימים הקרובים לאוטבוסים באשכול אזור השרון- רעננה הרצליה וכפר סבא.

עד כה, חברות אוטובוסים אשר זכו במכרזים להפעלת תחבורה ציבורית במקומות שונים בארץ, גייסו את נהגי האוטובוסים שנהגו בקווים אלה לחברתם החדשה אך לא שמרו על רצף הזכויות הסוציאליות שלהם ובכך נוצר מצב בו נהגים שנהגו עשרות שנים, המשיכו לעבוד באותו קו בדיוק בחברה אחרת אך החלו את כל תנאי העסקתם מחדש.

שאול סרבי אשר נוהג באוטובוס באזור השרון כבר 12 שנים בחברת מטרפולין באשכול שיוצא למכרז סיפר כי: "המציאות שהייתה עד היום היא הזויה לחלוטין יכולתי לנהוג 12 שנים על אותו קו ובאותו אזור אך הזכויות שלי לא היו נשמרות בגלל שהחברה התחלפה. היה נראה שאנשי משרד התחבורה פשוט רצו לעשות הכל כדי שהנהגים לא יהיו בענף. שמחתי מאוד לשמוע שההכרה ברצף הזכויות יהיו בכל המכרזים הקרובים".

חזי שרמן נהג אוטובוס נוסף, בעל ותק 30 שנה, הנוהג גם הוא בחברת מטרופלין וצפוי לעבור לחברה שתזכה במכרז הוסיף כי: "כדי לשמור על נהגי האוטובוסים לאורך זמן יש לדאוג לשיפור התנאים של הנהגים. ארגון נהגי האוטובוסים נלחם פה עבורנו ואנו מודים לו על כך. זהו צעד ראשון משמעותי לקראת שינוי נכסף".

מי שעמלו על השגת המתווה החדש מול משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית הם אנשי ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, ארגון הגג של נהגי האוטובוסים, אשר בשנים האחרונות מקדמים את הנושא ביתר שאת. על פי ראשי ארגון הנהגים, המתווה החדש יכלול בכל מכרזי הפעלת האוטובוסים שמירה רצף של זכאות לצבירת ימי חופשה והבראה לפי הוותק הנהג, ימי מחלה, וקרן השתלמות.

ששי שדה, יו"ר האגף לאיכוד מקצועי בהסתדרות הלאומית: "תנאי הנהגים בתחבורה הציבורית דורשים מהפיכה וזהו צעד נוסף במהפיכת 2022. מבקש להודות למנכ"לים של חברות התחבורה הציבורית שתמכו, לראש הרשות לתחבורה ציבורית מר רן שדמי שתרם רבות גם להתקנת המחיצות לנהגים באוטובוסים בתקופת הקורונה ולשרת התחבורה".

"עם זאת, עדיין דרך רבה לפנינו ואנו מצפים לפריצות דרך נוספות בענף כבר השנה. ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון על תנאי הנהגים בוועדת הכלכלה בכנסת בראשותו של ח״כ מיכאל ביטון ואנו מקווים להתפתחויות גם שם. זהו יום הסטורי בתחבורה הציבורית".

ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה בכל הקשור למעמד הנהג והמקצוע. נמשיך לקדם בכל הכוח יחד עם הוועדים השותפים עוד מטרות אשר יובילו את תנאי הנהגים והמקצוע למקום הראוי במשק ובחברה הישראלית. זהו יום היסטורי לתחבורה הציבורית בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים