שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נהלי הפתיחה באש בצה"ל שונו ויורחבו
הרמטכ"ל אישר
לנוהל החדש הוכנסו 3 מצבים חדשים שבהם יהיה היתר לירות: גנבי אמצעי לחימה מבסיסים, מבריחי חומרים אסורים בגבולות ולחודרים לבסיסי צה"ל
חיילי צה"ל באימונים | צילום: Alex Lerner, שאטרסטוק

לאחר המחאות הרבות שהתקיימו בשבועות האחרונים, בצה"ל מודיעים כי נהלי הפתיחה באש שונו ויכנסו לתוקף בשבוע הקרוב. השינויים בנוהל פתיחה באש עברו את האישורים הנדרשים כולל את אישורו של הרמטכ"ל כוכבי.

לנוהל החדש הוכנסו 3 מצבים חדשים שבהם יהיה היתר לירות: גנבי אמצעי לחימה מבסיסים, מבריחי חומרים אסורים בגבולות ולחודרים לבסיסי צה"ל. ההיתר שיינתן לחיילים הוא לירות לחשודים ברגלים כפי שמחייב נוהל מעצר חשוד.

תנועת רגבים מברכת על ההחלטה של צה"ל לשנות את נהלי הפתיחה באש מול כנופיות שודדי התחמושת בבסיסי צה"ל בדרום ומבריחי הסמים הגבול מצרים. "זהו צעד ראשון בהשבת כושר ההרתעה לצה"ל ותחושת הביטחון ןהמסוגלות ללוחמים שידיהם נכבלו במשך שנים ארוכות".

תנועת אם תרצו, המלווה את צעדת האמהות וממובילות המחאה הציבורית לשינוי הוראות הפתיחה באש: "מברכים על השינוי החשוב בהוראות הפתיחה באש, סוף סוף חיילי צה"ל יוכלו לעצור את גניבת הנשקים מבסיסי צה"ל. עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה: כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה. כמי שמלווים את צעדת האמהות נמשיך ללחוץ ולקרוא לדרג הצבאי והמדיני לתת לחיילי צה"ל כלים להגן על עצמם".

אורטל פרלמן שמואלי וג'ולי קייט מראשי "הפורום לקידום הנגב" בתגובה להחלטת שינוי נהלי הפתיחה באש בצה"ל: "אנו מברכים על השינוי הנדרש. כעת, חיילי צה"ל לא יעמדו חסרי אונים מול גניבת אמצעי לחימה. אסור לתת לאותם פושעים את האפשרות להתחמש. כלי הנשק והתחמושת שנגנבים משמשים נגד אזרחי ישראל בכלל והדרום בפרט ופוגעים פגיעה אנושה בביטחון המדינה. כולנו תקווה כי הנהלים החדשים יצמצמו את תופעת הנשק הבלתי חוקי שנמצא בידי הכנופיות בנגב".

חה"כ סטרוק על ‏שינוי הוראות הפתיחה באש בצה"ל: "הוא אמנם שינוי קטן מידי, אבל גם על כך יש לברך. למקרא ההוראות החדשות קשה להאמין ולהבין את הקודמות, שאסרו לירות על גנבי נשק מבסיסי צה"ל. הצעד הבא חייב להיות שינוי הוראות הפתיחה באש בגבול עזה. צבא שמעמיד את חיי האויב מעל חיי חייליו אינו צבא מוסרי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים