שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נחשפו קשריו של שופט עם אישים תומכי טרור
סמוטריץ' דורש להדיח
הבוקר שיגר ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב לשר המשפטים סער עם בקשה לכינוס הועדה לבחירת שופטים על מנת להעלות לסדר היום את הפסקת כהונתו של השופט אבו טהה
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הבוקר (שני) שיגר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ מכתב לשר המשפטים גדעון סער עם בקשה לכינוס הועדה לבחירת שופטים על מנת להעלות לסדר היום את הפסקת כהונתו של השופט נסר אבו טהה.

במכתבו פירט סמוטריץ' את קשריו החברתיים ופגישותיו של השופט עם גורמים תומכי טרור כפי שעלה בתחקיר הקול היהודי.

כך לדוגמא, בשבוע שעבר בילה השופט טהה במסעדה עם תומך הטרור מחמוד אגבאריה – עד לאחרונה יו"ר הוועד העממי באום אל-פאחם, שארגן קבלת פנים לשייח המסית ראאד סלאח. אדם נוסף שנכח באירוע היה קדרי אבו ואסל, תומך טרור שנכח לא פעם באירועי הוקרה למחבלים, לרבות הענקת תעודה למחבלת שרוצצה את ראשו של יהודי בתקופת מבצע "עופרת יצוקה".

סמוטריץ כתב כי "בכללי האתיקה לשופטים נכתב: "ראוי לו לשופט כי ייזהר בקשריו החברתיים וייתן דעתו כיצד עשויות הבריות לפרש את הימצאותו בחברת אדם מסוים או בחברה מסוימת". ברי, כי התרועעותו של השופט אבו טהה עם אנשים מסוג זה אינה מוסיפה כבוד לבית ומשפט ומעמידה בצל כבד את כשירותו של השופט להמשיך ולשמש כשופט בבית המשפט הישראלי".

"לא זו בלבד, קשריו החברתיים של אבו טהה שופכים אור על שורה של החלטותיו מהעת האחרונה בהן הורה על שיחרור סיטונאי ממעצר של פורעים ערבים בתקופת פרעות מבצע שומר החומות. בכך חיבל אבו טהה במאמצי המשטרה לייצר הרתעה מול הפורעים ולהשיב את הביטחון והסדר הציבורי".

"בנסיבות אלו לא נראה כי אבו טהה יכול להמשיך ולכהן כשופט במדינת ישראל. כפי שבוודאי ידוע לך, על פי החוק, בכדי להדיח שופט מתפקידו נדרש כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים. אבקשך לפעול לכינוסה בהקדם של הוועדה ולהעלות על סדר יומה בקשה להפסקת כהונתו של השופט האמור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים