שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נחשף תיעוד חדש מתקיפת צה"ל הלילה בסוריה
התקיפה בסוריה
ראש הממשלה ושר הביטחון התייחסו באופן חריג לתקיפה שבוצעה הלילה בסוריה בתגובה לחשיפת זירת המטענים בדרום רמת הגולן • דו"צ מפרסם תיעוד מהתקיפה
מיקום הנחת המטענים | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם לפני זמן קצר תיעוד נוסף מתקיפת צה"ל הלילה בסוריה. תקיפה בה על פי פרסומים זרים נהרגו לפחות 10 בני אדם ובהם חיילים בצבא הסורי, לוחמים מכח אל-קודס האירני וכן מספר אנשים שזהותם לא ידועה.

בסרטון שפרסם אחר הצהריים התייחס ראש הממשלה באופן חריג לתקיפה: "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים".

"לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה, ולא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו – דמו בראשו", דברי ראש הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ התייחס מוקדם יותר לתקיפה ואמר כי "צה"ל תקף הלילה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי בתגובה להנחת המטענים בגבול עם סוריה, בתוך שטח ישראל – אני שב ואומר לאויבינו, ישראל לא תסבול הפרות ריבונות בשום גזרה, ולא תאפשר התעצמות מסוכנת בשום גבול. המשטר הסורי הוא הנושא לאחריות לכל מה שנעשה משטחו ובשטחו".

כזכור, דובר צה"ל אישר הבוקר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה בסוריה מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא אסד. התקיפה היתה בתגובה לזירת המטענים שנחשפה אתמול בדרום רמת הגולן. בהודעת דובר צה"ל נכתב, כי "בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר".

עוד ציין דובר צה"ל, כי "חשיפת זירת המטענים אתמול מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה וצה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב".

יצוין, כי אתמול חשף כוח צבאי זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בדרום רמת הגולן, בתוך השטח הישראלי. כוחות הנדסה קרבית שהוזעקו לזירה נטרלו את המטענים שנחשפו בסמוך למרחב בו סיכל כוח צה"ל ניסיון להנחת מטענים לפני כשלושה חודשים.

השר יובל שטייניץ התייחס בראיון לרשת ב' לתקיפה הלילה בסוריה, ואמר כי "ישראל לקחה אחריות שלא כהרגלה והסיבה היא שלתקיפה היתה מטרה כפולה – להרתיע, לאור הנחת המטענים, וגם – לשחוק את הניסיונות האיראניים להקים התנחלות צבאית בגבולנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים