שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ניסיון להעברת הסמכויות בכשרויות לישראל ביתנו
החרדים זועמים
ח"כ אשר אמר: "אתם גיבורים רק נגד הדת היהודית, אין לכם אומץ לעשות את זה בנושאים שקשורים לדת המוסלמית, זרקתם את הטלית והתפלין והפכתם אותם לכלי במשחק הפוליטי"
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר (ה') לדון בהעברת חוקי הכשרות לידי הוועדה בראשות ח"כ מישראל ביתנו יוליה מלינובסקי. החוקים כוללים את חוק שירותי הדת היהודיים, חוק הרבנות הראשית לישראל וחוק החמץ. החכ"ים החרדים הזדעקו ומחו.

חוק הרבנות הראשית מאגד תחתיו את כל סמכויות הרבנות והחלטותיה, אופן בחירת הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית, וחוק החמץ דן בכל השאלות הנוגעות למכירת חמץ בפסח וההתנהלות בנושא במרחב הציבורי.

בציבור החרדי חוששים שהעברת הסמכויות הללו, לידי ישראל ביתנו תוביל לפגיעה חמורה ביחסי הדת והמדינה, שיתווספו לקרע הקיים ממילא בין החברה החרדית לממשלת בנט-לפיד.

ח"כ יעקב אשר אמר בוועדה: "אתם גיבורים רק נגד הדת היהודית, אין לכם אומץ לעשות את זה בנושאים שקשורים לדת המוסלמית, זרקתם את הטלית והתפלין והפכתם אותם לכלי במשחק הפוליטי, הכל בשביל מתפרת הג'ובים שלכם, תתביישו".

"אני פונה ליו"ר הוועדה ניר אורבך ולכל חברי ימינה, אם היו מקימים ועדה לענייני ההתיישבות ביו"ש ונותנים אותה למוסי רז ממרצ, הייתם שותקים? אז למה את ענייני הדת אפשר לתת למפלגה שהניפה את הדגל הכי קיצוני נגד דת ומדינה? איבדתם את זה לגמרי".

ח"כ אורי מקלב תוקף כעת בועדת הכנסת את כוונת הקואליציה להעביר את חוקי הכשרות ואומר: "זו ועדה שהוקמה בחטא, 'ועדת הג'ובים'. הקשר בין הנושאים בה לא ברור".

מקלב הוסיף לתקוף: "הקשר היחידי שקיים זה הרצון לייצר ג'ובים נוספים לאנשים שלכם. זו ועדה שנועדה לרמוס את המסורת והדת בארץ. את הקשר שיש לישראל ביתנו עם תשתיות אנחנו מכירים אבל איזה קשר לדת יש להם? אילו אנשים שאין להם שום קשר למסורת. זו ועדה שבאה לעקור את הכל את כל המסורת באה ליצור אנטי דתיות ושנאת דת".

מקלב פנה לחברי ימינה ושאל: "איפה מפלגת ימינה שטענה כי הם ישמרו על המסורת? אתם מקימים ועדה ולא ברור לכם מה יהיה התוצאות שלה? הוועדה הזו היא חלק מהדורסנות של הקואליציה, זה הבולמוס והתיאבון שלכם לחלוקת ג'ובים לאנשים בהון עתק, תמיד היה הצעות לפצל ועדות ואנחנו לא עשינו את זה. אבל לכם אין אחריות ואין לכם שום גבולות".

גם חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף את ההחלטה ואמר: "אמורים להגיב לביהמ"ש העליון על איך אתם מקימים ועדות שעומדות בתנאי החוק. אותנו – כבר הבנו שאתם לא מכבדים. את עצמכם אתם לא מכבדים. את בית המשפט העליון? צפצפו גם עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים