שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נמשיך לחיות עם הקורונה – יהיו עוד גלים"
חבר הקבינט
על החיסון והתו הירוק אומר פרופ' דוידוביץ'י: "החיסון הוא מעולה, הציל כ-20 אלף אנשים ממוות אך פחות מונע הדבקות מאומיקרון – לכן טוב שצמצמו את התו הירוק"
פרופ' נדב דוידוביץ' | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אמש (חמישי) הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על דעיכת גל האומיקרון ויציאה מהגל החמישי זאת בעוד בישראל התגלה לפני תקופה זן חדש BA2. האם ישראל בדרך לגל שישי או שכבר נמצאים עמוק בתוך הגל? לדברי פרופ' רהב, "אי אפשר להגיד שגמרנו עם זה".

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא-תל השומר עונה על השאלה ומסבירה בגל"צ כי "זן ה-BA2 מדבק יותר מהאומיקרון, הוא התגלה ב-7.7% מהריצופים בישראל. הוא בהחלט עלול להתפשט ויכולות להיות גם מוטציות נוספות. צריך להמשיך לבדוק כל מי שמגיע מחו"ל, אי אפשר להגיד שגמרנו עם זה".

בנוגע לחיסון הרביעי הפרופ' טוענת כי "היה הרבה שיח על החיסון הרביעי, אם הוא יעיל או לא, וזה עשה הרבה נזק. החיסון הרביעי השיג את מה שרצינו – הוא מנע מחלה קשה ומוות. זה לא הדבר הכי טוב בעולם, כמובן שהיינו רוצים חיסון שימנע הדבקות".

על פתיחת נתב"ג לתיירים לא מחוסנים היא נחרצת: "הייתי בולמת את פתיחת השמיים שמתוכננת כבר ל-1.3. צריך להיות יותר זהירים".

פרופ' נדב דוידוביץ', חבר קבינט המומחים מסביר ב'כאן חדשות': "קצב הירידה יפה. טוב שצמצמו את התו הירוק, אבל הוא לא יבוטל לגמרי. רואים ירידה בתחלואה ויש לברך על כך אבל נמשיך לחיות עם הקורונה ולצערנו בהחלט אפשרי שיהיו עוד גלים".

על החיסון והתו הירוק הוא אומר: "החיסון הוא מעולה, הציל כ-20 אלף אנשים ממוות אך פחות מונע הדבקות מאומיקרון – לכן טוב שצמצמו את התו הירוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים