שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נסייני החיסון הישראלי לא זכאים לתו ירוק
אבסורד
כ־250 נסיינים של החיסון הישראלי לקורונה של המכון למחקר ביולוגי נותרו ללא מענה, לאחר שתוקפו של התו הירוק שלהם פג בסוף חודש אוגוסט ולא חודש
חיסון למבוגרים | צילום: Mahsun YILDIZ, שאטרסטוק

כ־250 נסיינים של החיסון הישראלי לקורונה של המכון למחקר ביולוגי נותרו ללא מענה, לאחר שתוקפו של התו הירוק שלהם פג בסוף חודש אוגוסט ולא חודש. כך פורסם בישראל היום.

כעת, הנסיינים צריכים לשלם בעצמם על בדיקות קורונה, מה שמגביל אותם בכניסה למקומות מסוימים בשל היעדר תו ירוק. נוסף על כך, אחד הרופאים המובילים את הניסוי מציע להמליץ לנסיינים להתחסן בחיסון של פייזר בעקבות העלייה בתחלואה.

במשרד הבריאות קיימו לפני כמה ימים ישיבה בנושא בראשות מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ובמהלכה צוין כי בימים אלה מעדכנים את תוקף התו הירוק.

מדובר על הנסיינים שקיבלו את המינון הגבוה של החיסון הישראלי. אמנם באפשרותם להתחסן בחיסון של פייזר כדי לקבל תו ירוק, אך אם יעשו זאת, הם יפגעו במחקר של החיסון הישראלי. בבדיקות אחרונות שנערכו למתנדבים עלה כי גם שמונה חודשים לאחר שהתחסנו, רמת הנוגדנים בדמם עדיין מספקת הגנה מהנגיף.

"הקבוצה שבה הייתי התחסנה בינואר, ולפני כחודש עודכנתי שקיבלתי את המינון הגבוה של החיסון", סיפרה כתבת השטחים של "ישראל היום" אפרת פורשר, שהתנדבה להשתתף בניסוי של המכון הביולוגי. "התו הירוק שקיבלנו היה בתוקף עד 23 באוגוסט, ומאז אין לי תו ירוק. אני 'נענשת' כי אני לא מחוסנת לפי המדינה, למרות שביצעתי בדיקה סרולוגית ויש לי נוגדנים".

פורשר תקפה את התנהלות משרד הבריאות בעניין הניסוי: "רצינו לעזור ולהיות חלק מהפיתוח הישראלי, אבל הפקירו אותנו והתנערו מאיתנו. אנחנו עדיין עם נוגדנים ולא צריכים מנת חיסון שלישית".

פרופ' יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני בהדסה עין כרם והחוקר הראשי של הניסוי בחיסון הישראלי, אמר: "הפעלנו לחץ כבדי כדי שיאריכו את התו הירוק לנסיינים בארבעה חודשים נוספים מתוך הכרה שהם בסיטואציה מיוחדת".

עוד אמר פרופ' קרקו כי כלל לא ידוע אם המשתתפים בניסוי בכלל מוגנים: "מידת המוגנות של המתחסנים במינון הגבוה של החיסון כעבור 7-6 חודשים אינה ידועה לנו, ואנו מודאגים כי הם כלל אינם מוגנים. לדעתי צריך להמליץ להם ללכת להתחסן".

ממשרד הבריאות נמסר: "אישרנו קבלת תו ירוק למתנדבי החיסון הישראלי לפי הפרוטוקול שהוגש על ידי המכון הביולוגי, זאת לאור החשיבות הרבה בפיתוח חיסון ישראלי. בימים אלה מעדכנים את תוקף התו לפי הבקשה החוזרת של המכון הביולוגי בנוגע לעדכון שחל בפרוטוקול הניסוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים