שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » נסיעות רכבת מהירות מעפולה להרצליה
בשורה לעמק
תחנה נולדה: תחנת הרכבת במסילה המזרחית תיקרא ״טירה – כוכב יאיר״
רכבת ישראל | צילום: LeonP שאטרסטוק

בהחלפה של רכבת אחת בלבד: הנסיעות מעפולה להרצליה יתקצרו כבר מספטמבר הקרוב. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב הודיעה היום (שלישי) על בשורה תחבורתית חשובה לטובת תושבי עפולה ועמק בית שאן, עמק יזרעאל מגדל העמק ויוקנעם. על פי החלטת שרת התחבורה, תיערך רכבת ישראל להטמיע שינויים בלוח הנסיעות של הרכבות, כך שהרכבות המהירות מחיפה לתל אביב יעצרו בשעות מסויימת גם בתחנות הרצליה וחדרה.

שרת התחבורה מירי רגב: "עם כניסתי לתפקיד הגיעו אלי פניות רבות מתושבי העמק ונציגיהם ברשויות המקומיות, שהביאו לידיעתי את המצוקה שמקשה על תושבי העומק שעובדים במרכזי התעסוקה לאורך מסילת החוף. מצאתי את בקשת תושבי העמק כמוצדקת ואני שמחה שאחרי שנים של ציפייה הצלחנו למצוא את הדרך לאפשר את קיום קווי הרכבת במסלולים החדשים והנגישים, כבר מסוף השנה, על מנת לקדם את החזון לחבר את ישראל ולהביא צדק תחבורתי לפריפריה".

ההחלטה מאפשרת רווחה גדולה לתושבי העמק שנאלצו עד כה להחליף 3 רכבות בדרכם מעפולה לאזורי התעשייה המסחר והתעסוקה בהרצליה ולאורך קו החוף ולבצע נסיעות מיותרות מצפון לדרום לצורך החלפת רכבת ליעדם. כך למשל נאלץ תושב עפולה שעובד במרכזי ההייטק בהרצליה לנסוע ברכבת מעפולה לחיפה, להחליף רכבת עד לתחנת בנימינה ומשם להגיע ברכבת פרברית נוספת, שלישית במספר, ליעדו בהרצליה ובתחנות קו החוף.

בעקבות החלטת שרת התחבורה וכחלק מחזונה לאפשר נגישות תחבורתית לתושבי הצפון אל אזורי התעסוקה במרכז הארץ, יוכלו נוסעים מעפולה להחליף רכבת רק פעם אחת בלבד בתחנת חיפה ולרדת ישירות בדרכם דרומה בתחנת חדרה או בתחנת הרצליה. זאת כפתרון ביניים עד להקמת המסילה המזרחית במלואה שתחבר את התושבים לתל אביב באמצעות מסילת רכבת ישירה.

בתוך כך, וועדת השמות ברכבת ישראל אישרה בהתייעצות עם שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל (במיל׳) מירי רגב את בקשת המועצה המקומית כוכב יאיר, לקרוא לתחנה החדשה של המסילה המזרחית, שתוקם בין הישובים טירה וכוכב יאיר, בשם ״טירה-כוכב יאיר״.

תחנת הרכבת "טירה – כוכב יאיר" צפויה לשרת את תושבי העיר טירה, המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל ואת יישובי צפון מערב השומרון, צור נתן וצור יצחק. מדובר בישובים המונים יחד כ-45 אלף תושבים, שכיום אינם מקבלים שירות רכבתי. יתרה מכך, ישובים אלה סובלים מחוסר בתשתיות תחבורה ראויות ומעומסי תנועה רבים.

מיזם המסילה המזרחית הוא מגה-פרויקט מרכזי, הכולל הקמת מסילה עוקפת למסילת החוף, שתחבר את יישובי עוטף מטרופולין תל אביב עם המטרופולינים חיפה, ירושלים ובאר שבע. המסילה החדשה תהווה לראשונה אלטרנטיבה למסילת החוף הקיימת כיום ומחברת בין צפון הארץ לדרומה בפרוזדור איילון. המיזם החדש עתיד להוות את החוליה המרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל.

הפרויקט כולל הקמת מסילה חדשה באורך של כ-65 קילומטרים, במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס חנה, דרך חדרה, כפר סבא, ראש העין, קרית שדה התעופה ועד ללוד. לאורך המסילה יוקמו 6 תחנות רכבת חדשות, בהן שתי תחנות שישרתו לראשונה גם את המגזר הערבי: תחנת טירה-כוכב יאיר ותחנת טייבה.

הפרויקט מבוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל ורכבת ישראל, היקף הפרויקט נאמד בכ-10 מיליארד שקלים. המסילה המזרחית תאפשר לעקוף את צוואר הבקבוק של פרוזדור איילון, ותשמש גם שדרה מרכזית להעברת סחורות מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ, תוך צמצום תנועתן של עשרות אלפי משאיות בכבישים.

הפרויקט כולל הקמת מסילה חשמלית כפולה מחדרה ועד תחנת רכבת ראש העין צפון והוספת מסילה שנייה לאורך תוואי מסילת הרכבת הקיימת, בקטע שבין תחנת ראש העין צפון ועד לתחנת רכבת לוד, תוך שדרוג התוואי וביצוע שיפורים גיאומטריים. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש.

עוד כולל הפרויקט חיבורים מסילתיים נוספים ברשת הארצית עם מסילת החוף, מסילת הירקון, ומסילת לוד – תל אביב. בכך המסילה המזרחית יוצרת חיבור בין ארבעת המטרופולינים הראשיים בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים