שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נעצר החשוד בתקיפת ח"כ פרוש ומספר רבנים
הותר לפרסום
העצור, חשוד גם באחריות לחילול קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • בנוסף, הוא חשוד בתקיפת רבנים וגזיזת זקנם בינהם ניסיון לתקוף את הגרי"ג אדלשטיין
מעצרו של משה אירום | צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

לאחר כשלושה חודשים של חיפושים: הותר לפרסום כי הבוקר נעצר חשוד בתקיפת ח"כ מאיר פרוש מחוץ לביתו, וכן רבנים נוספים. כך דווח ב'כיכר השבת'.

עוד הותר לפרסום שמו של החשוד במעשים: משה אירום הוא החשוד מאחורי תקיפות הרבנים וח"כ פרוש. מעצרו הוארך בבית משפט בחמישה ימים, יצויין, כי אירום נעצר בעבר כמה פעמים.

כזכור, בספטמבר הותקף חבר הכנסת מיהדות התורה מחוץ לביתו בירושלים. התוקפים ניסו לגזור את זקנו של פרוש. הח"כ לא נזקק לטיפול רפואי. המשטרה סרקה זמן רב אחר חשודים במעשה.

חברו לסיעה של פרוש, ישראל אייכלר, רמז שהתוקפים הם חרדים: "כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי".

מהחקירה עולה כי הרקע לתקיפת ח"כ מאיר פרוש היא לפי החשד נקמה על זה שעסק ב'חוק הגיוס'. בנוסף, מלבד התקיפה הפיזית של פרוש, במהלך חול המועד סוכות הוא שלח צעיר נוסף ששפך בואש על דלת ביתו של פרוש בירושלים.

יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח עם חבר הכנסת פרוש לאחר המקרה, והביע זעזוע ממנו. "תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה", אמר לוי, שגם שוחח עם מפקד מחוז ירושלים והתעדכן על מאמצי איתור החשודים. גם נשיא המדינה וראש האופוזיציה גינו את התקיפה.

יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן הגיב לפרסום: "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח״כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

בנוסף, לפי החשד העצור חשוד גם באחריות לחילול קברו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, בליל היארצייט, בבית החיים 'פוניבז" בבני ברק, כאשר לפי החשד שלח את אחד הצעירים כדי שיחלל את הקבר וירסס גרפיטי וזאת בתמורה לתשלום כספי של מאות שקלים.

זאת ועוד, לפני מספר חודשים ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א הותקף בזעקות, וכמעט באלימות פיזית, בידי אדם שמחה על כפיית חיסוני הקורונה. החשוד נעצר אך במהלך החקירה התברר כי גם הוא נשלח בידי איראם שנעצר אמש על-ידי המשטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים