שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נערכים לביטול חובת המסכות בחוץ?
דיווח
ייתכן שכבר מהחודש הבא, לא תהיה עוד חובה לעטות מסכות באוויר הפתוח • מנכ"ל משרד הבריאות: נשקול להגדיל ההתקהלויות במקומות סגורים ופתוחים בפסח
תגיות:
מסכה | צילום: Danilina Olga, שאטרסטוק

במשרד הבריאות נערכים לביטול חובת המסכות בשטחים ציבוריים ופתיחת השמיים לתיירות כבר במהלך חודש אפריל, כך דווח ב'חדשות 12'. לאור נתוני התחלואה המעודדים והירידה במקדם ההדבקה, בכירים במשרד הבריאות מוסרים שהם נערכים לביטול חובת המסיכות בשטחים הציבוריים כבר בחודש הבא.

על פי הדיווח של יולן כהן, לאור הירידה המפתיעה בנתוני התחלואה בקורונה לאחרונה, בכירים במשרד הבריאות אמרו בנוסף כי הם נערכים לפתיחת השמיים לתיירות – ושהדבר צפוי לקרות גם כן במהלך החודש הבא. מדובר בפתיחת השמיים ליעדים שמקבלים את הדרכון הירוק כמו קפריסין, גיאורגיה ויוון, שהודיעו שבכוונתן לקבל תיירים ישראלים שהתחסנו או החלימו.

עוד דנים במשרד הבריאות בימים אלה בהקלות הבאות על הציבור, שיכללו את הגדלת התפוסה באולמות התרבות ובאצטדיוני הכדורגל. עם זאת, ההתקהלות בבתים במהלך חג הפסח לא צפויה לגדול – והיא ככל הנראה תעמוד על עד 20 איש בחלל סגור ועד 50 במקום פתוח ובשטח ציבורי. גם התפוסה במלונות ובאירועים לא תוגדל בינתיים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בראיון ל'חדשות 12' כי ייתכן ותהיינה הקלות בהגבלות הנוכחיות בשבועות הקרובים. המשמעות היא שייתכן ובערב חג פסח שיחול בעוד כשבועיים – תותר התקהלות של יותר מ-20 איש במבנה סגור ו-50 איש בשטח פתוח.

פרופסור לוי אמר כי הגורמים במשרד הבריאות שוקלים את המהלך, זאת לאור נתוני התחלואה הנמוכים, שממשיכים לרדת. "ההקלות הנוספת יכולות להיות בהגדלת מספר האנשים שיכולים להתקהל או באזורים פתוחים או סגורים", הסביר.

לוי המשיך ואמר כי ההקלות, אם תהיינה כאלה, תהיינה בראייה רחבה יותר מליל הסדר. "הן יכולות להיות בכניסה לאולמות או מגרשי ספורט, אנחנו בהחלט דנים בדברים האלה. יש לנו עוד שבועיים, ייתכן ונשנה את ההגבלות לטובה לקראת ליל הסדר, ייתכן וניתן ליותר אנשים להיות ביחד, אני לא יכול להבטיח אבל אני מאוד מקווה. זה תלוי בנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים