שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נערכים למבצע חיסונים בעוד כ-6 חודשים"
נתניהו בהצהרה
ראש הממשלה בישר לציבור "הכינו את הכתפיים ואת הילדים", ותקף "הייתה פה הפקרות על נושא שחשוב לישראל" • אדלשטיין: "ברכש החיסונים אין ולא היה שום בזבוז"
נתניהו ואדלשטייו | צילום: Kobi Gideon / GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מסרו הערב (שלישי) הצהרות לתקשורת, בתום דיון בנושא החיסונים והמשך המאבק בקורונה. זאת, לאחר שאתמול ישראל חתמה על הסכם עם חברות פייזר ומודרנה לרכישת מיליוני מנות חיסונים.

ממשרד הבריאות נמסר כי "לאחר מאמצים גדולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, חתמה ישראל אתמול על הסכם עם מודרנה לרכישת מיליוני מנות של חיסון COVID-19 Moderna לשנת 2022. במסגרת החוזה, ישראל שומרת על אפשרות לרכוש מיליוני מנות נוספות, המותאמות לטיפול בווריאנטיים".

"בכך ישראל מבטיחה לתושביה גישה לחיסונים מתקדמים, מצד אחת המובילות במאבק העולמי למיגור הקורונה. מדינת ישראל היא בין הראשונות בעולם שחתמו על הסכם עם מודרנה לשנת 2022 ואנו בטוחים כי השותפות תמשיך להביא בריאות לתושבי ישראל".

נתניהו אמר הערב כי "אני מגיע לכאן מדיון עם שר הבריאות ואנשי מערכת הבריאות, לאחר שסיכמתי עם ראשי פייזר ומודרנה על אספקה נוספת של 16 מיליון חיסונים נוספים לאזרחי ישראל. אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד כשישה חודשים, אז תכינו את הכתפיים וגם את הילדים משום שלהערכתנו עד אז יהיו חיסונים מאושרים לילדים".

"תמיד יכולה להיות הפתעה על ידי ווריאנט חדש, ההודי או אחר. היציאה מהקורונה עד היום וההימנעות שלנו מהקורונה בהמשך היא מובטחת כל עוד אין הפתעה כזאת".

"אחת הדרכים למנוע את ההפתעות האלה היא לחזור ולהדק את המעטפת החיצונית שלנו. על זה קיימנו היום דיון די ממושך, על האפשרויות השונות שדיבר עליהן שר הבריאות שאנחנו דנים בהן ביחס גם ליחסי החוץ שלנו עם כמה וכמה מדינות. הגישה שלי ושל מערכת הבריאות היא שצריך להדק, כי אנחנו נמצאים במציאות שהיא עדיין לא ברורה לחלוטין״, דברי נתניהו.

אדלשטיין אמר במסיבת העיתונאים: "הצוות של משרד הבריאות בסיוע משרדי ממשלה נוספים עבד לילות כימים להשגת ההסכמים. כשאנחנו חגגנו את ליל יום העצמאות, ישבו הצוותים, הם עבדו וניסחו את ההסכמים. התוצאות מדברות בעד עצמן".

"ישראל מובילה בפער על כל המדינות בעולם מבחינת מבצע החיסונים. רואים זאת גם בשטח. המשק פתוח, אנשים נהנים מכמעט שגרה מלאה ואנחנו בודקים איך ניתן להקל עוד על האוכלוסיה. מה שמעיב על השמחה בלבי זה כמה תדרוכים שראיתי היום של אותם גורמים שבחוסר אחריות ניסו לטרפד. לא רק שלא מתביישים ולא אומרים 'טעינו'. עכשיו יש עוד טענות שבהתנהגותם הם חסכו משהו ומנעו בזבוז".

"בנושא רכש החיסונים, אין ולא היה שום בזבוז. החודש האחרון כיסה כל מה שרכשנו ומה שעוד נרצה לרכוש. לכן כבר לפני חודשים רבים ההנחיה שלי היתה לא לשים את כל הביצים בסל אחד. כך עשינו. אני מבקש מהאזרחים שטרם התחסנו להגיע. מבצע החיסונים נמשך. לא מאוחר. תבואו. יש חיסונים. המדינה תמשיך לשגשג רק אם נהיה מחוסנים נגד קורונה", דברי אדלשטיין.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "בזכות ההתעקשות של גנץ נחסכו מיליארדים, נרכשו חיסונים ולא הוגדל הגירעון בצורה מופקרת כלכלית כדי להשאיררזרבות לתקציבים פוליטיים. נתניהו וכל שותפיו לפשע ממשיכים להוכיח שהדבר החשוב ביותר הוא המשפט שלו ועבורו הוא מוכן היה להקריב גם חיי אדם לשיטתו. ההתנהלות הזו ששמה את צרכיו האישיים של נתניהו מעל לכל מוכיחה שהוא בלתי כשיר להמשיך בתפקידו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים