שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נעשה כל שניתן להיאבק באיום האיראני"
נשיא אוסטריה
הרמטכ״ל הציג את הכשלים בהסכם הגרעין אשר מאפשרים לאיראן להתקדם בשנים הבאות באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן ובכמות החומר המועשר ובאיכותו
נשיא המדינה התקבל בוינה בטקס ממלכתי | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

שני מטוסי קרב אוסטריים ליוו את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם נחיתתו הבוקר (רביעי) בוינה שבאוסטריה בפתח ביקורו הממלכתי במדינה. הנשיא התקבל על ידי משמר כבוד אותו סקרו הנשיא והרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי, בטקס שנערך בארמון הנשיאות, במהלכו נוגנו המנוני שתי המדינות.

לאחריו, קיים הנשיא פגישת עבודה מדינית עם עמיתו, נשיא אוסטריה, ד"ר אלכסנדר ון דר בלן, במהלכה העניק הרמטכ״ל סקירה ביטחונית לנשיא אוסטריה אשר במרכזה האיום האיראני.

שני מטוסי קרב אוסטריים ליוו את נשיא המדינה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הרמטכ״ל הציג את הכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי אשר מאפשרים לאיראן להתקדם בשנים הבאות באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן ובכמות החומר המועשר ובאיכותו. בנוסף הדגיש את היעדר הפיקוח על תחום פיתוח הנשק הגרעיני, ועמד על הסכנה הטמונה בחזרה להסכם הגרעין המקורי. הרמטכ״ל הדגיש כי יש לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן יכולות גרעיניות צבאיות ועל כן, כל הסכם עתידי חייב לכלול הגבלות שאינן תחומות בזמן. בסיום פגישתם נשאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת.

נשיא המדינה הודה לנשיא אוסטריה על הזמנתו וקבלת הפנים החמה ואמר: "רק לפני שנה היה לי הכבוד לארח את הנשיא ואן דר בלן בבירת ישראל, בירושלים. שם, יחד עם עוד עשרות מנהיגים וראשי מדינות, ציינו 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, והשמענו קול ברור נגד האנטישמיות, השנאה והגזענות, ובעד זכרון השואה, וכבוד האדם. היום, המנהיגות והממשלה האוסטרית מובילה קו ברור המתנגד לאנטישמיות, מקדם את זכרון וחקר השואה, ומבקש להגן על הקהילות היהודיות באוסטריה".

שני מטוסי קרב אוסטריים ליוו את נשיא המדינה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הנשיא ציין את שיתופי הפעולה הרבים והמגוונים בין המדינות והדגיש כי "הסכמי אברהם" מביאים עימם תקווה לפיתוח היחסים במזרח התיכון כולו ובפרט מול הפלסטינים. "למול המגמה המתונה והחיובית הזאת, ממשיכה להתקיים ולהתעצם המדינה האיראנית ושלוחותיה הקיצוניות. על הקהילה הבינלאומית להכיר באיום שאיראן מהווה, ולהחזיק בקו בלתי מתפשר ביחס להתעצמותה הגרעינית ותמיכתה בארגוני טרור. זו הזירה שבה נדרשת התערבותה של הקהילה הבינלאומית; שם, ולא בשדה המשפט הבינלאומי שמנוצל באופן ציני, ומתוך מניעים פוליטיים, כדי להחליש את מדינת ישראל. מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות והחובה להגן על אזרחיה מכל איום שנשקף לה – הן מצד חמאס בדרום, הן מצד איראן, וארגון הטרור המסונף אליה, חיזבאללה, מצפון, וכן מפני הארגונים הקיצוניים שפועלים במרחב. הפיגוע הרצחני שהתקיים פה, בווינה, רק לפני מספר חודשים, הוא עדות מצמררת לפוטנציאל ההרס של ארגונים אלה".

בסיום דבריו הודה הנשיא לממשלת אוסטריה ולמנהיגות האוסטרית על עמידתה לצד ישראל בזירה הבינלאומית ועל מחויבותה לביטחון ישראל.

נשיא המדינה התקבל בוינה בטקס ממלכתי | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא אוסטריה, ד"ר אלכסנדר ון דר בלן, סיפר כי הוא שמח מאוד על קיומו של הביקור במיוחד בימים אלה ואמר: ״שתי המדינות שלנו קשורות בקשר מיוחד. מצד אחד אנחנו חולקים את הזכרון הנורא של השואה. אלפי יהודים נרצחו ורבים באוסטריה לקחו בפשעים אלה חלק. לקחנו אחריות על חלקנו בשואה ואנו מתכוונים להמשיך ולפעול למען זכרון השואה. היום באנדרטה נעלה על נס את חשיבות הזכרון והדאגה לניצולי השואה. נמשיך גם להיות מחוייבים, גם אני באופן אישי, להבטחה כי לא תהיה שום סבלנות לאנטישמיות".

שני מטוסי קרב אוסטריים ליוו את נשיא המדינה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"המגיפה מלמדת אותנו מהו חשיבותו של שילוב זרועות בינלאומי. בשבועות האחרונים כל העולם התבונן בהתפעלות בתכנית החיסונים הישראלית ואני שמח שבעניין זה קיים שיתוף פעולה בנינו ואנו חולקים ניסיון בתחום. ישראל ואוסטריה ממשיכות לשקוד על שיתוף הפעולה ארוך השנים. נירמול היחסים עם המדינות הערביות כמו בחריין ומרוקו היוו התקדמות משמעותית וחיובית. הנשיא ופמלייתו הביעו דאגה באשר להתחזקות חיזבאללה ואנחנו נעשה כל שניתן על מנת להאבק באיום האיראני. אנו תומכים במאמץ הבינלאומי לפתרון משבר הגרעין. שוחחנו גם על הנושא הפלשתיני ועל שיתוף הפעולה בין אירופה ואוסטריה וגם על המצב הפוליטי העדכני בישראל ואיחלתי לנשיא הרבה הצלחה גם בנושא הזה".

בהמשך היום יוועד הנשיא עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וישתתף בטקס מיוחד באנדרטת השואה בוינה יחד עם נשיא אוסטריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים