שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נשב עם נתניהו רק אם סער ראשון ברוטציה"
אלקין
בליכוד סבורים כי אם המנדט ייצא מידיו של לפיד ויחזור לכנסת לתקופה בת 21 ימים, "יימצאו שני עריקים בתקווה חדשה שיחששו מאפשרות של בחירות", כלשונם
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

בליכוד הבהירו השבוע כי "בנט וסער לא יעמדו בראש ממשלת רוטציה עם נתניהו", אבל בתקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער, ממשיכים לדבר על כך כאפשרות היחידה להקמת ממשלת ימין. ח"כ זאב אלקין, בכיר במפלגתו של סער, שוחח בימים האחרונים עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, והבהיר: "נהיה מוכנים לשבת בממשלה עם נתניהו רק אם סער יהיה ראשון ברוטציה".

אלקין טען בתגובה כי "הדברים אינם נכונים" אבל גורמים בתקווה חדשה אמרו כי "העמדה הרשמית שלנו לאורך הדרך היא שאנחנו מוכנים לשקול ממשלה בראשות נציג המחנה הלאומי שהוא לא נתניהו". כאמור, בליכוד דחו השבוע את האפשרות הזאת, ולפי בכיר במפלגה: "האפשרויות היחידות הן הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו, או בחירות".

השיחות של נציגי תקווה חדשה מתנהלות בכמה ערוצים מקבילים, ובהם, גם עם בכירים בליכוד, אך בינתיים הם פוסלים כל אפשרות של ישיבה עם נתניהו, למעט זו שמאפשרת לסער לכהן כראש הממשלה ראשון ברוטציה עם נתניהו. לעומת זאת, בליכוד סבורים כי אם המנדט ייצא מידיו של לפיד ויחזור לכנסת לתקופה בת 21 ימים, "יימצאו שני עריקים בתקווה חדשה שיחששו מאפשרות של בחירות", כלשונם. כך דיווח יקי אדמקר בוואלה.

בתוך כך יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער שוקל בדיונים סגורים הקמת ממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשסער יהיה הראשון ברוטציה – כך דווח ב'חדשות 12'. הדיונים בנושא נמשכים בימים האחרונים.

עד היום התנגד סער להקמת ממשלה שבה נתניהו יישאר ראש הממשלה החליפי, בטענה שהבוחרים שלו לא כיוונו לכך. בנוסף, העריכו עד כה בתקווה חדשה שכל ההצעות מצד נתניהו הם תרגילי עוקץ – ושהוא מתכוון לגרום למישהו ללכת איתו וברגע האחרון הוא שוב יוביל לבחירות.

כזכור, מפלגות בגוש מתנגדי נתניהו מפעילות לחץ משמעותי על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ואנשי מפלגתו כדי שיסכימו להקים ממשלת 61 שכוללת את הרשימה המשותפת ורע"ם – כך דווח ב'כאן רשת ב'. ביש עתיד, העבודה ומרצ מנסים לגרום לתקווה חדשה להצטרף, אפילו לממשלה שתכהן לזמן קצר, כדי שאפשר יהיה להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח של זאב אלקין, כמה ארגונים אף צפויים להמשיך בלחצים ולקיים הפגנות מול בתיהם של חלק מאנשי תקווה חדשה. למרות מאמצי השכנוע, אנשי תקווה חדשה, חברי הכנסת זאב אלקין ויועז הנדל, מבהירים בשיחות עם המפלגות בגוש מתנגדי נתניהו שהם לא מוכנים להקים ממשלה שנשענת על המשותפת. גם סער עצמו מביע לכך התנגדות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים