שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נשיאת הבונדסטאג: "מרכינה ראשי בבושה"
"לא נשכח"
נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, ויו"ר הכנסת מיקי לוי, הדליקו לפני זמן קצר נרות זיכרון לזכרם של נספי השואה הי"ד. לאחר הדלקת הנרות, נתנו השניים נאום לתקשורת
הדלקת נרות זיכרון במשכן הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, ויו"ר הכנסת מיקי לוי, הדליקו לפני זמן קצר נרות זיכרון לזכרם של נספי השואה הי"ד. לאחר טקס הדלקת הנרות, השניים נתנו הצהרה לתקשורת.

נשיאת הבונדסטאג, בארבל באס, אמרה לאחר שהדליקה בכנסת נר זיכרון לזכר נספי השואה: "אני מרכינה ראשי בענווה ובבושה בפני קורבנות השואה. אסור לנו לשכוח ולא נשכח. מאשמתנו ההיסטורית נובעת מחויבות. עלינו להילחם בנחישות נגד האנטישמיות על כל גילוייה, ועלינו לשמר ולהחיות את הזיכרון ולהעבירו לדורות הצעירים".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אמר: "ביקורך מסמל את היחסים המיוחדים בין העמים שלנו, אשר מבוססים על האחריות היסטורית שגרמניה לקחה על פשעי השואה ומחויבותה לביטחונה של ישראל".

במעמד זה ביקשה הנשיאה להדליק נר זיכרון הנושא את שמה וסיפורה של הנספית אירמה נתן, אשר התגוררה בעיר דיסבורג, שם נמצא ביתה הפרטי של הנשיאה באס. נתן היתה ראש ועדת הרווחה של הקהילה היהודית בדיסבורג, עד שגורשה משם עם בעלה באפריל 1942, בדיוק לפני 80 שנה, למחנה המעבר איזביצה, שם נרצחו.

הנשיאה באס הוסיפה: "על ברכיה של אירמה לא ישבו מעולם נכדים או נינים שיכולים להעלות זיכרונות היום ולספר סיפורי משפחה. משפחה נמחקה, וכמעט גם תרבות בת מאות שנים. עמי נושא באחריות לכך".

יושב ראש הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בחר להדליק נר זיכרון עם שמו של יוסף (פפו) ברוך, ממנהיגי מרד מחנה אושוויץ. יוסף ברוך היה קצין יהודי בצבא היווני ונספה באושוויץ ב-1944.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים