שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נשיאת העליון לשעבר מרים נאור תעמוד בראש
ועדת החקירה לאסון מירון
בין חברי הועדה בנו של הגר"נ קרליץ זצ"ל, הרב מרדכי קרליץ שכיהן בעבר כראש עיריית בני ברק וחבר בועדת טל, השר גנץ, יוזם הבקשה לועדת החקירה בירך על המינויים
חברי ועדת החקירה לאסון מירון הרב מרדכי קרליץ ואלוף (במיל') שלמה ינאי | צילום: דוברות הרשות השופטת

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה הבוקר (ראשון) כי החליטה למנות את נשיאת העליון בדימוס מרים נאור לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם. עוד נמסר כי בוועדה יהיו חברים גם ראש העיר בני ברק לשעבר הרב מרדכי קרליץ ואלוף (במיל') שלמה ינאי.

הנשיאה חיות אמרה לאחר הקמת הוועדה: "החלטת הממשלה בדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית קובעת כי האסון שהתרחש, לרבות הסיכונים הקיימים באירועים דומים, הוא נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית הטעון בירור. כמו כן נקבע בהחלטת הממשלה כי הוועדה תמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים. זאת, בעיקר במקומות פולחן דתיים, ובפרט לגבי השינויים הנדרשים באתר הילולת ל"ג בעומר בהר מירון ובתשתיותיו, לצורך בטיחות קיום אירועים בו בעתיד".

על מינוי חבר הוועדה הרב קרליץ, אמרה חיות: "הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק ולוֹ ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבניה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולוֹ בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י".

חיות הוסיפה כי בחרה באלוף במיל' ינאי, שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, לאור הידע הרב שיש לו בתחומי לוגיסטיקה ותכנון. "מאז שפרש מצה"ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק. כמו כן הוא משמש כיושב ראש עמותת על"ם – עמותה לנוער במצבי סיכון", הוסיפה נשיאת העליון הנוכחית

את הודעתה הבוקר חתמה חיות בהתייחסות למועד העברי המצוין היום, י"ז בתמוז: "הוא היום שבו על פי המסורת היהודית נבקעו חומות העיר ירושלים. מי ייתן והוועדה שחבריה מתמנים היום תעשה לתיקון ולבניין יציב, בהיבטים חברתיים ובטיחותיים כאחד. אני מבקשת להודות לכם, חברי הוועדה, על שקיבלתם על עצמכם את המשימה המורכבת הזו, ולאחל לכם הצלחה רבה".

שר הביטחון, בני גנץ, יוזם הקמת הוועדה הממלכתית, בירך על החלטת חיות ואמר: "‏מברך על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית במירון שאותה קידמתי בישיבת הממשלה הראשונה. הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם בעתיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים