שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נשיא צרפת לשעבר הורשע בשחיתות
נידון לשנת מאסר
לאחר שהתביעה ביקשה לכלוא את הנשיא לשעבר לתקופה של ארבע שנים, סרקוזי ירצה שנת מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי. צפוי להתחיל לרצות את מאסרו לאחר הערעור
ניקולא סרקוזי | צילום: Frederic Legrand - COMEO, שאטרסטוק

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, הורשע היום (שני) בבית משפט בפריז בניסיון לשחד שופט, ונידון לשנת מאסר אחת בפועל. בית המשפט גזר עליו עוד שנתיים מאסר על-תנאי, אולם קבע כי גם את המאסר בפועל הוא רשאי לבקש לרצות בביתו, עם אזיק אלקטרוני. סרקוזי צפוי לערער על פסק הדין, וניתנים לו לשם כך עשרה ימים.

על פי כתב האישום, סרקוזי הציע משרה לשופט ז'ילבר אזיבר, זאת בתמורה למידע חסוי על תיק אחר שהתנהל נגדו. הפרשה נחשפה לאחר שהקלטות של שיחות בין סרקוזי לעורך הדין שלו, אנרי הרצוג, נחשפו על ידי הפרקליטות הצרפתית.

סרקוזי, שכיהן כנשיא צרפת בשנים 2012-2007, התמודד עם מספר עננות פוליטיות בשנים האחרונות. לפני שנתיים נעצר בחשד לאי-סדרים כספיים בקמפיין הבחירות שלו ב-2007. לפי החשדות שהועלו, קיבל תרומות לא חוקיות מנשיא לוב לשעבר מועמר קדאפי.

הסבך המשפטי הממושך סיכל את ניסיון הקאמבק שלו בבחירות לנשיאות ב-2017, אך סרקוזי רכב על גל פופולריות מחודש מאז הודיע על פרישתו מהפוליטיקה ב- 2018 וקיבץ תומכים נלהבים בהופעותיו הפומביות. בקיץ נרשמו תורים ארוכים כדי שיחתום על ספרו, "זמן הסערות", שהיה בראש רשימות רבי-המכר בצרפת במשך שבועות.

סרקוזי, שהיה נשיא צרפת בין השנים 2007 עד 2012, הכחיש את העבירות המיוחסות לו ואמר כי הוא היה קורבן לציד מכשפות של התביעה. הוא הנשיא השני בתולדות צרפת שמורשע בעבירות שחיתות אחרי הנשיא לשעבר ז'אק שירק, שהורשע בהעברת כספים שלא כדין בזמן שכיהן כראש עיריית פריז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים