שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » נשקלת מתן תרופת רג'נרון גם לאנשים בריאים
משרד הבריאות יכריע
במשרד הבריאות דנים האם לתת את התרופה למדוכאי חיסון שהתחסנו בשלישית אך לא פיתחו רמת נוגדנים גבוהה, או לאנשים בסיכון ששוהים באופן קבוע בקרבת חולים
תרופת הרג'נרון | צילום: Formatoriginal, שאטרסטוק

משרד הבריאות ידון היום במתן הטיפול רג'נרון לאנשים עוד לפני שנדבקו בקורונה. כך דווח ב"ידיעות אחרונות". מומחים מעריכים כי במידה שהטיפול – שניתן כיום לחולים מאומתים בשלבים הראשונים של המחלה – יאושר גם למי שטרם נדבקו או אומתו.

במשרד הבריאות דנים האם לתת את התרופה למדוכאי חיסון שהתחסנו בשלישית אך לא פיתחו רמת נוגדנים גבוהה או נוגדנים בכלל, או לאנשים בסיכון ששוהים באופן קבוע בקרבת חולים מאומתים.

כזכור, לפני כחודש התפרסם כי בידי משרד הבריאות אלפי מנות של תרופת הרג’נרון (Regeneron) מצילת החיים, רק שהיא אינה נגישה לציבור. "רק מי שמצליח להגיע אלינו מקבל את הטיפול", מודה בכיר באחד מבתי החולים. "זה לא בהכרח עניין של קומבינות, הציבור פשוט לא מכיר את הטיפול הזה. רק מי שמצליח להתעקש ולבקש את הטיפול — אולי יצליח לקבל אותו".


רג'נרון הוא טיפול תרופתי המורכב מנוגדנים לנגיף הקורונה. מטרתו: לטפל בחולים קל־בינוני שלא מאושפזים מגיל 65 ומעלה בעלי סיכון לפתח מחלה קשה. "הרעיון הוא לתת אותו לאנשים בסיכון לפני שהם מפתחים את המחלה", הסביר ד"ר אורן קובילר, וירולוג באוניברסיטת תל־אביב. הרג'נרון קיבל אישור FDA וניתן באמצעות עירוי או בזריקה תת־עורית בימים מיד לאחר מועד ההדבקה.

גם ד"ר אנתוני פאוצ'י, האחראי על המאבק בקורונה בארה"ב, "ממליץ בחום" לבתי החולים לעשות בו שימוש. "אנחנו רוצים שאנשים, כולל הרופאים ומטופלים, יבינו את יתרונות הטיפול המאוד יעיל הזה", אמר. לדבריו, חולים שסובלים מעודף משקל קיצוני, בעלי מחלות רקע, חולות בהיריון ואנשים בני 65 ומעלה יכולים להרוויח מהרג'נרון — כאשר מתן התרופה בשלבים הראשונים של ההדבקה יכול להקטין את הסיכוי למוות ב־70% ולאשפוז ב־85%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים