שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתב"ג ייסגר לטיסות החל ממחר בחצות
אושר בממשלה
הוחלט על צמצום החריגים ליציאה במישראל, כך שיכללו את המקרים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה
נתב"ג | צילום: David Vardi, שאטרסטוק

הממשלה אישרה הערב (ראשון) בישיבתה השבועית את סגירת נמל התעופה בן גוריון ממחר בחצות (בין שני לשלישי) ועד סוף הסגר. נכון לעכשיו, התוכנית כוללת סגירה של בית הנתיבות עד לסיום הסגר ביום ראשון הבא בחצות, פרט למקרים של טיסות לצרכים הומניטריים וחריגים. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הייתה היחידה שהתנגדה.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לעצירת הטיסות לישראל וממנה, כמפורט להלן:

  1. איסור כניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי.
  2. הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות התעופה הישראליות.
  3. צמצום החריגים ליציאה בטיסה אל מחוץ לישראל, כך שיכללו את המקרים הבאים בלבד: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה.

מנכ"ל משרד הבריאות יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות בשל צורך הומניטארי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל. איסור על יציאה לטיסה חל גם ביחס לטיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראלים.

התקנות יכנסו לתוקף מחר, 25.01.21 בחצות (בין שני לשלישי) לצורך היערכות הנוסעים, המפעלים האוויריים ושדות התעופה. איסור כניסת מטוס זר לישראל לא יחול על טיסה שהמריאה לפני כניסת התקנות לתוקף. תוקפן של התקנות הוא עד יום 31 בינואר 2021.

ברקע אישור סגירת נתב"ג, נמצא נספח של משרד הבריאות שהוצג לשרים, לפיו רק 33% מהישראלים שחוזרים מחו"ל מקפידים על הנחיות הבידוד. הנספח, החתום בידי ד"ר אלרועי פרייס, מכסה את החודש האחרון, וכנראה מייצג את נתוני ההקפדה מתחילת המשבר. כמו כן, במשרד הודו כי בידוד במלוניות הוא כלי מוגבל לאכיפה, המלווה באירועי אלימות ומסתיים בפטור של 50-70 אחוזים.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה: "המצב שנכנס וריאנט ועד שמזהים שנכנס – אנחנו מול הווריאנט האנגלי בחוסר אונים. רק עכשיו מתחילים בקושי לראות את התחלואה, המסה של החולים הקשים וקריטיים בקושי יורדת. אין ספק שזה מהווריאנט האנגלי. הסכנה של הווריאנטים היא סכנה אמיתית".

שר הבריאות יולי אדלשטיין במהלך הישיבה: "לצד מבצע החיסונים שמתקדם יפה, הדאגה הגדולה של כולנו היא הגעת המוטציות. ישנם וריאנטים שונים, ואחד מהם הוא הבריטי שכבר משתולל בארץ, וברור שהוא נושא באשמה חלקית למספר הנדבקים הגבוה". עוד הוסיף השר: "יכול להיות שיש לו השלכות אחרות, אבל אנחנו נזהרים מלהגיד מה הן ההשלכות על נשים בהריון. עכשיו עושים ריצוף גנומי לכל המקרים".

במהלך הישיבה קרא נתניהו לעכב הגעת עולים חדשים. שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה, שהתנגדה לסגירת נתב"ג, אמרה בתגובה: "מטוסים יגיעו מחר מאוקראינה, לא עצרנו עלייה מקום המדינה". נתניהו השיב כי העולים יכולים לחכות. גם ח"כ אריה דרעי תקף את דבריו של רה"מ. "אולי כדאי שתתחיל לשמוע גם דעה אחרת", הטיח דרעי. "צריך להתחשב בעלייה המאורגנת של השבוע הקרוב".

יועמ"ש משרד הבריאות הסביר מה הן התקנות שייכנסו לתוקף. לדבריו, תאסר כניסת כלי טיס זרים החל מיום שלישי, כאשר יוחרגו טיסות רפואיות, טיסות מטען וכיבוי אש. הטיסות המסחריות יעצרו באופן גורף. יהיה מהלך משלים לגבי כלי תעופה ישראליים של משרד התחבורה והתעופה האזרחית. התקנות יהיו בתוקף עד תום הסגר בסוף החודש.

במקביל לישיבה, משרד הבריאות הודיע כי עוד חמישה בני אדם אובחנו עם הווריאנט הדרום-אפריקני של נגיף הקורונה. עד כה אובחנו 27 נדבקים בווריאנט הדרום-אפריקני בישראל, במסגרת תשע שרשראות הדבקה. הווריאנט אובחן בגופם של חוזרים מדרום אפריקה, מדובאי ובקרב אנשים שבאו עם החוזרים משם במגע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים