שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתונים ראשוניים מהבדיקות הסרולוגיות בבתיה"ס
בצל התחלואה הגבוהה
באלעד, שבה נערכו 454 בדיקות, נמצאו 24.2% תלמידים שכבר נחשפו לנגיף, במודיעין עילית נערכו 498 בדיקות, ושם נמצאו 85 תלמידים – שהם 17% מקרב הנבדקים
ילדים חרדים אילוסטרציה | צילום: Rostasedlacek, שאטרסטוק

תלמידים רבים בגילאי 3 עד 12 מראות: מהציבור החרדי הגיעו להיבדק בבדיקה סרולוגית עת עם חזרתם לספסלי החיידר ובתי הספר כשהם פתחו את שנת הלימודים, בשל פיילוט של משרד הבריאות, שבו עברו התלמידים בדיקות סרולוגיות בכניסה למוסדות החינוך כדי לאתר מאומתים שלא אובחנו עד אז.

הפיילוט הוצע כחלק ממתווה "הכיתה הירוקה" שיזם פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים "ספרא" לילדים במרכז הרפואי שיבא תל-השומר יחד עם חוקרים נוספים, מודל שראש הממשלה נפתלי בנט החליט לאמץ. הנתונים נאספו מהערים החרדיות אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, בית"ר עילית ובית שמש.

המבצע נערך בצל הנתונים הגבוהים במיוחד שפרסם משרד הבריאות על מצב התחלואה, כך שאמש דווח כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 5,140 חולי קורונה חדשים. כמו אחוז הבדיקות החיוביות עלה ועומד על 3.90%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 88,159 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 599 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה עלה והוא עומד על 373, מתוכם 61 מחוברים למכונות הנשמה. 82 חולים מאושפזים במצב קריטי. 

מנתונים ראשוניים של המבצע הלאומי עולה כי באלעד, שבה נערכו 454 בדיקות, נמצאו 24.2% תלמידים שכבר נחשפו לנגיף, שהם 110 נבדקים. במודיעין עילית נערכו 498 בדיקות, ושם נמצאו 85 תלמידים – שהם 17% מקרב הנבדקים – שנחשפו לנגיף. בקריית יערים אותרו 11% חיוביים מתוך 750 נבדקים.

כאמור, המבצע הלאומי לבדיקות סרולוגיות יצא לדרך עם פתיחת שנת הלימודים בחברה החרדית, ולאחר שמד"א ופיקוד העורף החלו לדגום את תושבי אלעד, מודיעין עילית וקריית יערים – יצטרפו בימים הקרובים למבצע גם הערים בני ברק, בית שמש וירושלים.

מדובר כאמור בשלב ראשון, מעין פיילוט, לקראת ביצוע הבדיקות הסרולוגיות לכמיליון וחצי תלמידים במוסדות החינוך הממלכתי במסגרת המתווה המתגבש לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

הבדיקות נעשו על ידי בית חולים שיבא, הרשויות המקומיות ופיקוד העורף. כל מי שהגיע קיבל מספר והנחיות איך לקבל את תוצאת הבדיקה לטלפון הנייד. הם חיכו 15-10 דקות מהגעתם ועד לסיום הבדיקה.

הפיילוט שמיושם כעת במוסדות החינוך החרדיים, וב-1 בספטמבר גם בבתי הספר הממלכתיים, נועד כדי לאפשר "תו ירוק" לתלמידים ולפטור אותם מבידודים במקרה שחולה מאומת יתגלה בכיתתם. הבדיקות נערכות במבצע משולב של משרדי הבריאות, הביטחון, החינוך ופיקוד העורף – יחד עם הרשויות המקומיות.

למרות שהלימודים נפתחו כבר לפני כמה ימים, תחנת הבדיקות הראשונה נפתחה רק אתמול, והוקמה בעיר אלעד שכבר הוגדרה כאדומה. אחת הסיבות שמעכבות את הבדיקות הסרולוגיות בריכוזים החרדיים, היא רצונן של הרשויות המקומיות לערוך אותן בתוך מוסדות החינוך, בעוד שהחלטת משרד הבריאות הייתה להפנות את ההורים למרכזים הקהילתיים של קופות החולים. הרשויות ביקשו למנוע מההורים לרוץ בין מתחמי הבדיקות אחרי שעות הלימודים – וההתארגנות מחדש גרמה לעיכוב.

באלעד וקריית יערים דיווחו על היענות מרשימה ומשביעת רצון של התושבים ביום הראשון במבצע, וזאת בניגוד לחשש המוקדם כי רבים ייטעו לחשוב שמטרתו היא לאתר תחלואה סמויה ויירתעו מלהשתתף בו כדי שלא להחמיר את מצב היישוב שלהם ברמזור הקורונה.

כבר לפני השעה 16:00, המועד שנקבע לפתיחת המבצע, השתרכו אתמול תורים ארוכים מחוץ למרכזים שבהם נערכו הבדיקות, ולפי קצב ההתקדמות שלו מקווים בשני היישובים לסיים את המבצע מוקדם ככל האפשר. נתונים ראשונים ולא רשמיים מהדגימות שנלקחו בשעות האחרונות העלו כי כ-20% מהילדים נמצאו כמי שחלו בעבר בקורונה ולא ידעו על כך. "נשמע מוזר אבל אנחנו מקווים שהם שיש להם נוגדים והם יוכלו ללכת ללימודים", אמרה אם מאלעד.

ראש מועצת קריית יערים, יצחק רביץ, אמר: "יש פה היענות מדהימה וזה מראה על האחריות של התושבים. ההורים רוצים לסייע בקטיעת השרשרת ואני חושב שזו פעולה אחת ממכלול של פעולות שנעשות כדי שיידעו מי חולה ומי לא". 

מנהל בית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, ד"ר איתי פסח, שהגיע למבצע הבדיקות באלעד, אמר: "מדובר בבדיקה מאוד מאוד פשוטה, בדיקת דם שלוקחת בדיוק שלוש שניות: דקירה מאוד קטנה בקצה של האצבע של הילד, טפטוף של טיפת הדם לתוך הערכה, ותוך 15 דקות ואנחנו יודעים אם הילד נחשף בעבר לקורונה או חלה בקורונה והחלים והוא זכאי לתו ירוק ופטור מבידוד. כרגע יש היענות מאוד גבוהה. ההורים מבינים שתו ירוק יאפשר לילדים לימודים רגילים, בלי בבידוד, ולכן הביקוש מאוד מאוד גבוה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים