שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » נתוני "דור הקורונה" שעתידו בסימן שאלה
יום הילד הבינלאומי
בנאום שנשא היום חה"כ יעקב טסלר במליאת הכנסת לרגל ציון יום הילד הבינלאומי, הוא התייחס לאפקט הקורונה על דור העתיד והמשמעות הכלכלית: "איבדנו דור שלום"
משפחה חרדית | צילום: Karkas, שאטרסטוק

לקראת יום הילד הבינלאומי שיצויין ביום שישי השבוע, נשא הערב חה"כ יעקב טסלר נאום מיוחד במליאת הכנסת וזעק את זעקתם של ההורים ואנשי החינוך בתקופת הקורונה. "המצב הוא אדום בוהק", התריע טסלר בפני חברי הכנסת.

מיליארד ילדים בעולם נעדרו מספסל הלימודים בתקופת הקורונה, 30 מיליון ילדים בעולם לא יחזרו על פי הערכות לבית הספר אחרי הקורונה, ו-10 טריליון דולר אובדן הכנסות עתידיות הוא המספר על פי ההערכה האחרונה של הבנק העולמי שאותם היו עשויים להרוויח בעתיד ילדי דור הקורונה אם המגפה לא הייתה מרחיקה אותם מבית הספר.

"140 אלף נושרים מבית הספר", הץריע חה"כ במליאה. "מעבר לנשירה הרגילה, התווספו בישראל מאז הקורונה, ואם נזכור כי על כל נושר רשמי יש שניים סמויים – המספר הוא כפול ומשולש".

"גזלנו מהילדים את החינוך. חמסנו מהילדים את העתיד. דור שלם הלך לאיבוד", אמר טסלר, תוך שהוא מציין כי "המשבר עלול להותיר אחריו 'דור קורונה' שעתידו נפגע באופן אנוש".

על פי מחקר שנערך לאחרונה, ילדים פקיסטנים, אשר לא יכלו לפקוד את בית הספר לתקופה של שלושה חודשים בלבד ב-2005 בעקבות רעידת אדמה, הראו לאחר ארבע שנים, סימנים לכך שהפסידו שנה וחצי של חינוך. "השלכות של שלושה חודשים, שווים להפסד של שנה וחצי. קל לשער ולא צריך לנחש מה יהיו ההשלכות של סגירת מערכת החינוך לחודשים על גבי חודשים", אמר טסלר.

טסלר הוסיף ותקף את מדיניות משרד הבריאות וקבינט הקורונה: "מדברים עכשיו על פתיחת מערכות החינוך רק בערים ירוקות וכתומות. המצב בחינוך הוא אדום, אדום בוהק, המצב זועק לשמים, אנו עדים לזעקה אילמת של עשרות אלפי ילדים. הילדים זועקים ולא שומעים, הילדים בוכים ולא שומעים, הילדים מתייפחים ולא שומעים, הילדים מתחננים לעזרה ולא שומעים. הפכנו להיות אטומים. פשוט לא שומעים", אמר.

"את מה שהבינו עיניהם הצופיות למרחוק של גדולי ישראל, מבינים כבר היום כולם. הם עומדים ומתריעים כבר חודשים ארוכים שהנזקים מסגירת מערכת החינוך יהיו בלתי הפיכים, אבל אף אחד לא שומע. ההוראה לפתוח את מערכת החינוך בכל מחיר, אינה רק בשל הערך הנעלה של לימוד התורה, אלא גם ובעיקר בשל הערך החינוכי והאחריות לדור העתיד", הבהיר ח"כ טסלר.

בדבריו הוסיף ח"כ טסלר להזכיר, כי "במרבית מדינות העולם, גם בתקופות סגר, בתי הספר ממשיכים להתקיים כרגיל. כמובן, תחת מגבלות ריחוק ושמירה על ההנחיות. אבל העיקרון הוא: כמו שישנם מקומות חיוניים שלא יסגרו בשום מצב, כך מוסדות החינוך לא יסגרו. אולי – בציון יום זכויות הילד, זה הזמן להתעורר ולהעמיד בראש סדר העדיפויות את הזכויות של הילדים".

"לילדים אין לובי שיצעק, אין איגוד שיילחם, אין קשרים בתקשורת ואין יחסי ציבור – אז אנחנו נצעק בשביל הילדים, נילחם לשמור על זכויות הילדים, לא נרפה עד שנוודא כי זכויות הילדים יישמרו. ילד הוא ילד. חרדי וחילוני, יהודי וערבי, לכולם מגיע לקבל חינוך שווה ותמידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים