שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » רובע ז' בראש: נתוני התחלואה באשדוד נחשפים
שרי עשרות
'בחזית' חושף לראשונה את מספרי התחלואה המדהימים שהביאו להחלטת ועדת השרים להטיל סגר על השכונות החרדיות • כל הפרטים על איך וכיצד נקבעו הפרמטרים להטלת הסגר
תגיות: ,
אשדוד במבט מהאוויר | צילום: מיכאל שטיין, שאטרסטוק

נתוני התחלואה הגבוהים בנגיף קורונה בקרב האוכלוסייה החרדית חזרו בשבוע האחרון לממדים מבהילים ומאתגרים. הערים החרדיות כיכבו השבוע פעם נוספת ופתחו את מהדורות החדשות כאשר את פני התושבים שהשכימו קום, קידמו בארשת פנים חתומה ובגישה מתנכרת לובשי המדים הכחולים שהוצבו בשערי הכניסה לשכונות החרדיות באשדוד ובכניסה והיציאה מהעיר אלעד.

בעיר אשדוד, שתושבים רבים בשכונות החרדיות בה, נטולי זיקה לאמצעים הטכנולוגיים, הופתעו הבוקר כשהתעוררו לבוקר של סגר מחמיר שהוטל על אזור מגוריהם – ללא כל התראה מוקדמת שתכין אותם מפני הבאות.

לצד הביקורת הנוקבת על אפליה, הדרת חרדים, גזענות וכל השיח המוכר, הגיעו לידי 'בחזית' נתונים דרמטיים ועדכניים (הנכונים לשעות המאוחרות של בוקר יום חמישי) על אחוזי התחלואה בשכונות השונות בעיר.

בחמ"ל שהוקם על ידי העירייה סווגו אזורי התחלואה השונים על פי מפות ואזורים אדומים, כאשר גולת הכותרת היא ללא ספק, "עשרת השכונות עם מספר החולים הגדול ביותר". בקטגוריה זו מופיעים השכונות דלהלן: רובע ז' (115), רובע ג' (79), רובע ח' (66), רובע ו' (26), רובע י"ב (15), רובע ד' (14), רובע ה' (14), רובע סיטי (13)] רובע י"ג (10), רובע י' (9). 

במקביל, על מנת שהסגר יהיה יעיל וענייני, סיווגה העירייה את "עשרת הרחובות עם מספר החולים הגדול ביותר". בקטגוריה זו מופיעים הרחובות הבאים: חטיבת הנגב (21), שמאי (21), רב חיסדא (14), הצבעוני (14), בעל הנס (13), הרותם, (12), האדמו"ר מבעלזא (12), החרצית (11), הורקנוס (11), הפלמ"ח (11).

השבוע דווח, כי ראש העיר יחיאל לסרי פנה במכתב למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי בבקשה למנוע את הסגר הצפוי. במכתבו הפציר לסרי להמתין לתחילת שבוע הבא ולקבל החלטות בהתאם לתמונת המצב העדכנית. לדבריו, "הטלת המגבלות על הרובעים הללו מתאפיינים כמעט בסוג אוכלוסייה אחד והדבר מעורר תחושת אפליה של הציבור החרדי".

עם זאת, בכיר בקהילה חרדית אומר ל'בחזית', כי "הנתונים מדברים בעד עצמם. מה שתעשה לא יהיה טוב. עם הנתונים לא מתווכחים. אם אתם לא רוצים שיהיה סגר, אל תלכו להיבדק… אנחנו לא קוראים חלילה לציבור שלא להיבדק, להיפך, הדבר נחוץ ומחויב, אבל למלעיזים על נבחרי הציבור העושים לילות כימים למען התושבים אנו אומרים, אם אתם נבדקים זו התוצאה – בלתי אפשרי להחזיק את החבל קצותיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים