שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתחשב בצרכים שלכם, מעוניינים בשיח"
מסר ליהדות התורה
ברקע הסירוב של חברי יהדות התורה לגייס את הציבור החרדי להפגנות נגד הממשלה המתגבשת, בגוש בנט-לפיד העבירו לפני שבת מסר ליהדות התורה
תגיות:
משה גפני ונפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

בגוש מתנגדי נתניהו מעבירים מסרים לבכירים ביהדות התורה, בעיקר בצד של דגל התורה, ואומרים כי "אנחנו נתחשב בצרכים שלכם, יש ביננו על מה לדבר". בצד הימני של הממשלה המסתמנת מביעים תקווה שבשלב הבא יהדות התורה תצטרף לממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס ביום חמישי דיון דחוף בהשתתפות ראשי מפלגות הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס ובו דנו באסטרטגיה למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד. ב'וואלה' דווח כי בין היתר נבחנה אפשרות לארגן עצרת ענק של הסיעות החרדיות ונבחנת האפשרות להמשיך בסדרת הפגנות מתחת לבתיהם של חברי ימינה.

בכיר במפלגות החרדיות הגיב לדיווח: "הציבור החרדי לא יוצא להפגנות רחוב נגד או בעד הקמת ממשלה, הפעמים היחידות שגדולי ישראל הורו על קיום עצרות ענק היו רק כשגזירות שמד היו מונחות על השולחן, לא על הקמת ממשלה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התייחס בראיון ל'חדשות 13' להיעדרותו ממפגש ראשי הבלוק אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "נעדרתי מסיבות טכניות, ככה אמרו לי לומר".

גפני הבהיר בשיחה עם מתן חודורוב כי לא יצטרף לממשלת לפיד-בנט "בשום תנאי ובשום צורה", כלשונו, והוסיף: "לא יחזיקו אותי בגרון – אני לא מאמין לשקרנים". בדבריו תקף את יו"ר ימינה והאשים אותו כי "מעשיו לא מתאימים לאדם דתי – עבאס הוא אולי הדתי היחיד בממשלה".

סגן השר מאיר פרוש בראיון 'קול חי' בביקורת פנימית חריפה: "ציפיתי מראשי יהדות התורה שנפגשים עם נתניהו שידרשו ממנו לפני מס׳ שבועות שייתן את המנדט לכל מי שיוכל להרכיב ממשלת ימין. כפי שאני ואייכלר הצענו. אני מקווה שזה עלה במפגש היום. אם לא זה ממש חבל".

עוד הוסיף: "הבעיה ביהדות בתורה שאנחנו לא הולכים שלובי זרוע, בזמן שנאבקתי על פרשת עמנואל וסער נזף בי היו כאלה שהוא הבין מהם שהמערכה היא לא חשובה. כך גם, כאשר נאבקתי עם בנט בראשית הכהונה שלו כשר החינוך על תקנות מוסדות הפטור, הוא יכל להבין שזו לא העמדה של כל יהדות התורה".

פרוש התייחס לעובדה שביטאון 'המבשר' המזוהה עמו לא שותף לביקורת החריפה על הממשלה המסתמנת: "זו ממשלה שאם תקום צריך להלחם בה מלחמת חורמה וזה יבוא לידי ביטוי בכל הפלטפורמות שאני מכיר. נכה אותה שוק על ירך. בשלב זה אני רוצה להאמין שהממשלה הזו לא תקום".

הוא הסביר גם את הסירוב להשתתף בהפגנות נגד אנשי ימינה: "אף אחד לא יחשוד בי שאני לא איש ארץ ישראל השלימה, פנו אלי היום חברים מההתיישבות וביקשו שאגיע לנאום מתחת הבית של שקד. עניתי להם שזו לא דרכינו. אנחנו בעד עצרות תפילה לא הפגנות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים