שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "השגרירות האמריקנית תישאר בירושלים"
שר החוץ המיועד
מזכיר המדינה בממשל ביידן אנתוני בלינקן הצהיר בשימוע שלו בסנאט כי "המחוייבות שלנו לביטחון ישראל היא קדושה" והבטיח ש"חובתנו למנוע מאיראן נשק גרעיני"
אנתוני בלינקן | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

מזכיר המדינה המיועד של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר היום (שלישי) בשימוע בסנאט כי הממשל של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן יתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם איראן. "זוהי חובתנו הדחופה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", הצהיר.

"איראן כמדינה גרעינית או אפילו כמדינת סף גרעינית תהיה מסוכנת עוד יותר ממה שהיא עכשיו", אמר בלינקן. בלינקן הוסיף כי אם איראן תחזור ליישם את מחויבויותיה בהסכם גם ארה"ב תחזור ליישם את ההסכם. "אבל ננצל זאת כדי להשיג בהמשך הסכם ארוך וחזק יותר שיעסוק גם בנושאים אחרים כמו טילים בליסטיים וטרור", אמר.

"נשתמש בכך כנקודת פתיחה, עם בעלות בריתנו ושותפינו ששוב יהיו באותו צד כמונו, כדי לחתור להסכם חזק יותר שיחזיק מעמד". הוא טען כי הסכם הגרעין הצליח לבלום את איראן מלהשיג מספיק חומר בקיע כדי לבנות נשק גרעיני. "התוצאה היא שזמן הפריצה האיראני לפצצה ירד משנה תחת ההסכם ל-3-4 חודשים בלבד לאחר הפרישה מההסכם".

לגבי החיסול של קאסם סולימאני, הוא אמר כי "אף אחד לא מזיל דמעות על חיסולו. השאלה היתה האם חיסולו יגביר את הביטחון שלנו. אחרי החיסול מאות חיילים שלנו נפצעו במסגרת התגובה האיראנית והשגרירות שלנו בבגדאד הותקפה. אני חושב שהחיסול שלו לא שיפר את הביטחון שלנו אלא פגע בביטחון שלנו".

בהתייחסו לישראל אמר כי "הדרך להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית ולתת לפלסטינים את המדינה שהם זכאים לה היא באמצעות פתרון שתי המדינות". עם זאת הוא הודה כי "קשה לראות סיכויי התקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני בטווח הקצר. אנחנו רוצים למנוע ביצוע של צעדים חד-צדדיים ומקווים שנוכל לאט לאט לבנות אמון לחזור למו"מ". עוד הוסיף במענה לשאלה בנושא כי ירושלים תישאר בירת ישראל, והשגרירות האמריקנית תישאר בירושלים

"המחוייבות שלנו לביטחון ישראל היא קדושה", כך אמר ליושבי הסנאט. בלינקן שיבח בדבריו את הסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות המפרץ ואמר כי הם הופכים את ישראל ואת המזרח התיכון כולו לבטוחים יותר והביע תקווה שממשל ביידן יוכל להסתמך עליהם. עם זאת, הבהיר כי ארה"ב "תבחן בזהירות את הסכם מכירת מטוסי ה-F35 לאיחוד האמירויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים