שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו הציע לדרעי להיות רה"מ ברוטציה
סירב להצעה
דיווח: על רקע המבוי הסתום בימין, ראש הממשלה שוחח עם יו"ר ש"ס דרעי שדחה את הפנייה • גנץ העביר מסר שיסכים לשבת בממשלתו אם יהיה ראשון ברוטציה
אריה דרעי ובנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

גורמים מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו בימים האחרונים ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי כדי לבחון עמו את האפשרות שיתמנה לראשות הממשלה ברוטציה למשך השנה הראשונה וזאת על מנת לאפשר לגדעון סער להצטרף לממשלת ימין – כך דווח ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, דרעי דחה את הפנייה.

מתי טוכפלד ודניאל רוט-אבנרי דיווחו כי למרות תשובתו השלילית של יו"ר ש"ס, ניסו בכירים בליכוד, בשליחות נתניהו, לשכנע אותו לקבל את ההצעה וזאת על מנת לצאת מהפלונטר הפוליטי. גורמים בש"ס אישרו את הדברים.

הערכה בליכוד היא כי מכל האפשרויות של נתניהו לתת לאדם מהמערכת הפוליטית את תפקיד ראש הממשלה למשך שנה על מנת למנוע מהגוש השני להרכיב קואליציה, דרעי הוא המועדף ביותר על נתניהו. אולם כאמור, דרעי לא מעוניין בתפקיד. מלשכת דרעי נמסר בתגובה כי "השר דרעי לא מעוניין בתפקיד ראש הממשלה".

עוד נטען בדיווח כי בשבוע האחרון העביר מסר גם יו"ר כחול לבן בני גנץ כי תמורת שנת כהונה ראשונה כראש ממשלה, יסכים לשבת בממשלת נתניהו, זאת למרות התחייבויותיו שלא לעשות כן. בעקבות המסר שהועבר על ידי מקורב לגנץ, נפתחו מגעים בין הצדדים.

ב'חדשות 12' נחשף מוקדם יותר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי, ולחתום על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ.

על פי הדיווח, נתניהו פנה לגנץ שלשום בנושא. השניים שוחחו טלפונית ודיברו על האפשרות שיקימו יחד ממשלה שבה גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה למשך שנה ובמקביל ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, ולאחר מכן נתניהו ישוב לתפקיד, יכהן במשך שנתיים – ואז גנץ יכהן במשך שנה נוספת.

גנץ אמר בשיחה שהוא "לא רואה לזה היתכנות" – אך ייתכן שהתרחיש הזה לא בהכרח יורד מסדר היום. בכחול לבן אישרו כי אכן הייתה פנייה מנתניהו לגנץ, אך מסרו שגנץ השיב כי זה לא רלוונטי. גורמים בליכוד אישרו את הדיווח על שיחה שהתקיימה בין נתניהו ובין גנץ בשבוע שעבר, שבמהלכה הועברה ההצעה.

גורמים בימין התייחסו לאפשרות ואמרו: "גנץ נפגע מנתניהו כי סיכם איתו על רוטציה שלא קוימה, ההצעה תבוא לתקן את המצב. כמו כן, גנץ זועם על שותפיו הנוכחיים לגוש השינוי שמבקשים להסתמך על קולות מפלגתו, אך מסרבים לתת לו את תיק הביטחון. במצב הזה אולי הוא יעדיף רוטציה עם נתניהו על פני המעמד הנחות בממשלת בנט – לפיד".

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו פנה עם הצעה דומה גם ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. כמו כן, נתניהו שוקל לתת את הבכורה ברוטציה גם ליו"ר הכנסת יריב לוין, אלא שצעד זה עלול לעורר מחלוקת רבה בתוך המפלגה. האפשרות להעניק רוטציה לפוליטיקאי אחר נשקלת על ידי נתניהו עקב רצונו לשמר את כוחו כראש ממשלה חלופי, וגם כדי למנוע הקמת ממשלה בגוש הנגדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים