שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בנט לא ניהל מו"מ, הוא רק רצה רוטציה"
נתניהו בהצהרה
רה"מ תקף את יו"ר ימינה: "מוכן לעשות הכול כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים. אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד. אתה מושך זמן כשכבר סגרת דיל עם לפיד"
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את יו"ר ימינה נפתלי בנט ואמר: "אתה מוכן לעשות הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים – זו יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה. אחדות זה להונות את הציבור". נתניהו פנה לבנט בהצהרה שמסר: "לא ניהלת איתנו משא ומתן, אתה מושך זמן כשכבר סגרת דיל עם לפיד".

"הציבור נתן לימין 65 מנדטים", הדגיש נתניהו, "בניגוד לטענות שלך, נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עושה הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים. הדרך היחידה שלך היא להיות ראש ממשלה של ממשלת שמאל. בפועל, זו ממשלה עם 50 ח"כים של שמאל ושמאל קיצוני".

נתניהו המשיך ותקף: "זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, יריקה בפרצוף של ההתחייבויות שנתת לא לשבת עם לפיד והשמאל. לא רק אמרת את זה, גם חתמת על זה באופן דרמטי בערוץ 20. גם אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים כי זה לא דמוקרטי או מוסרי. איך אפשר להתייחס לדברים האלה, דברים שאתה אומר ופשוט מתעתע בציבור וסותר ב-100% דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך ימינה, אבל הולך שמאלה".

נתניהו המשיך והוסיף כי "זו תהיה ממשלה פריטטית משתקת ומשותקת. בנט מסרב לתמוך בפיתרון היחיד שלא מלווה בחיסול הימין, בחירות לראשות הממשלה. נפתלי, אתה רק דרשת רוטציה פעם אחר פעם, לא ניהלת מו"מ. אתה מנסה למשוך זמן, כולל בשיחות במו"מ בזמן שהמנדט אצלנו סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל ומשאל קיצוני. גם מיתמם, אומר "מה אתם רוצים ממני, אני מוכן להקים ממשלת ימין, תביאו את סמוטריץ' ואת גדעון".

"בשנה שעברה אמרת שתתמוך בבחירה ישירה, מה השתנה? כלום – אתה פשוט רוצה לעמוד בראשות ממשלת שמאל. ממשלה כזאת תקרוס מהר ותוביל לבחירות, אבל מה אכפת לך, בשביל האמביציה שלך אתה מוכן לעשות הכל, גם אם זה לכמה חודשים, גם אם זה בראשות שמאל. תפסיק לרמות את הציבור: תבטל את הדיל עם לפיד ותתמוך בחוק בחירה ישירה, רק אז זאת תהיה ימינה, ולא שמאלה".

"מדינת ישראל זקוקה באופן דחוף לממשלה טובה, מתפקדת ויציבה", אמר בנט. "עם כל הכבוד למהלכים הפוליטיים שמתרחשים כבר שנתיים בכנסת, יש בחוץ בני אדם, יש אזרחים שצריכים להתפרנס ולחזור מהחל"ת, עסקים קטנים שמנסים להשתקם, מיליוני תלמידים שזקוקים לסיוע אחרי שנת הקורונה הקשה כדי לסגור פערים. לאזרחי ישראל נמסר מהמריבות והם רוצים ממשלה שעובדת בשבילם".

בהמשך נשאל האם כמוצא אחרון הוא שולל את האפשרות לתת לבכיר אחר להיות רה"מ והשיב: "תנו לציבור להחליט! כמה אנשים הצביעו בעד ממשלת השמאל הזאת? לפיד, העבודה, מרצ והמשותפת זה בלוק ענק של כמעט 50 מנדטים של שמאל. יש לנו צ'ופצ'יק ימני קטן, מי ייקבע את הדבר הזה? אני קובע? לא, אני מעמיד את עצמי לבחירה דמוקרטית, הרי אמרתם שיש משאל עם על נתניהו. לא אוהב לדבר על עצמי בגוף שלישי, זה משאל עם עליי – בבקשה, תנו לציבור להחליט! שיטילו את זה על מישהו אחר".

ח"כ יאיר לפיד: ‏לשמוע את נתניהו מדבר על אי קיום הבטחות, על לרמות את הציבור ועל זה שממשלה פריטטית היא בעיה…. אין גבול לנוכלות". יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לדבריו של ראש הממשלה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ‏"מעולם לא ראינו ראש ממשלה כל כך מבוהל והיסטרי. הוא מ-פ-ח-ד".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון גנץ בתגובה לדברי נתניהו: ״ביבי, יריקה בפרצוף זה לקחת את אזרחי ישראל לבחירות ממניעים אישיים, למנוע תקציב מדינה בזמן משבר כלכלי ולהשאיר את המדינה בלי שר משפטים בגלל המשפט שלך״.

ח"כ יאיר גולן בחשבון הטוויטר: "יש להקים ממשלת 61 בראשות יאיר לפיד. אבל, אם האפשרות האחרונה והיחידה להחלפת ממשלת השחיתות היא ממשלה עם בנט ברוטציה, אצביע בעדה. זה פתרון הזוי ולא יציב אך למען עתיד ישראל אבלע את הצפרדע הזו"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים