שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו גיחך: "העניקו לכל מועמד 2 דקות"
'מחטף' מינוי השופטים
בישיבת הסיעה התייחס רה"מ למינוי השופטים אמש והביע תקווה ש'השיטה' ו'התהליך' ישתנו בקרוב. על החיסונים אמר נתניהו: "דווקא כשרואים את האור חייבים לפעול באחריות"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: Truba7113, שאטרסטוק

ראש הממשלה נתניהו תקף בצהריים בישיבת סיעת הליכוד את הוועדה למינוי שופטים ומתח ביקורת על התהליך והשיטה, שלדבריו מצטרפים לשורת הליקויים הדורשים תיקון במערכת המשפט.

בדבריו התייחס ראש הממשלה גם לחיסונים ולהמשך המאבק בניגף הקורונה והתריע מפני קבלת החלטות פופוליסטיות העלולים לפגוע בהצלחת המאבק.

"אני לא יכול שלא להתייחס למה שקרה אתמול", פתח ראש הממשלה כשהוא מתייחס למחטף שהתקיים אמש בוועדה למינוי שופטים. "בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד", גיחך ראש הממשלה על אופן קבלת ההחלטות 'המקצועית".

ראש הממשלה הוסיף, "אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראויים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך".

"אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב", חתם ראש הממשלה פרק זה בדבריו.

בהתייחסו לחיסונים אמר נתניהו, "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה. אנחנו עושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל. עם זאת, עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

"כשרואים את סוף המלחמה, אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה נמצאת בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור. לכן אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילים את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן".

"זה מחייב אחריות וגילינו את זה בגל הראשון והצלחנו גם בגל השני, כשהורדנו את התחלואה והתמותה לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו גם עכשיו בגל השלישי ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים