שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו הנחה לכנס את הקבינט תוך שעה
דיון חירום
בתי החולים בכל הארץ הונחו להיערך לפיגועים. "נדרשת היערכות לפח"ע, בדגש על פיגוע בודדים", נאמר לבתי החולים. "יש להיערך לקליטת נפגעים בשגרת קורונה"
דיון ביטחוני בראשות נתניהו וגנץ, ארכיון | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעוד כשעה על רקע האירועים בירושלים ובדרום – כך נמסר לפני זמן קצר מלשכת ראש הממשלה.

כמו כן, קיים ראש הממשלה הערכת מצב עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, המפכ"ל יעקב שבתאי, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים.

כמו כן, בתי החולים בכל הארץ הונחו להיערך לפיגועים. "נדרשת היערכות לפח"ע, בדגש על פיגוע בודדים", נאמר לבתי החולים. "יש להיערך לקליטת נפגעים בשגרת קורונה".

בנוסף, דוברות כבאות והצלה הודיעה כי אנשיה, יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים, "השיגו שליטה" על שש שריפות במספר מוקדים בתחום מועצה אזורית אשכול ושער הנגב, וחוקר שריפות קבע כי חלקן נגרמו מבלוני תבערה. עוד הוסיפה כי "רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות כלל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "מאבק ניטש עכשיו על ליבה של ירושלים. זה איננו מאבק חדש, זה מאבק בין חוסר הסבלנות לסובלנות, בין אלימות פורעת חוק לבין סדר וחוק. המאבק הזה איננו חדש משום שהוא למעשה ניטש על ירושלים ועל ליבה של ירושלים מזה מאות בשנים, מאז עליית שלוש הדתות המונותאיסטיות".

"לפעמים צד אחד שלט ואז נידה את השניים האחרים ולפעמים הם התחלפו ואותו דבר קרה. אפשר לומר בהיסטוריה הארוכה של ירושלים, שרק תחת ריבונות ישראל מאז 1967, אנחנו עדים לתקופה ממושכת, יציבה ובטוחה שבה אנו פועלים להבטיח את חופש הפולחן ואת הסובלנות לכל".

"זו איננה משימה שאנחנו יכולים לבצעה ללא התעמתות מעת לעת באותם כוחות של חוסר סובלנות שרוצים להפקיע את הזכויות שלנו, קודם כל את הזכויות שלנו, אבל לא רק שלנו, מהר הבית ובמקומות הקדושים האחרים".

"אנחנו מתעקשים להבטיח את זכויותיהם של כולם והדבר הזה מחייב מעת לעת את ההתייצבות והעמידה האיתנה כפי שעושים כרגע שוטרי ישראל וכוחות הביטחון שלנו. אנחנו מגבים אותם במאבק הצודק הזה. יש לדברים הללו כמובן ביטוי מוטעה, שגוי ומטעה בכלי התקשורת העולמיים. סופה של אמת לנצח אבל עלינו להתמיד ולחזור ולומר אותה", דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים