שיתוף
תגובות
דעות » "נתניהו, העם איתך. מפסיקים לשלם מסים"
עסקים ואנשים
הכותרת הזו ממש לא חלק מבדיחה, אלא תרגום התחושות בקרב העצמאים ובעלי העסקים מכל גווני הקשת במדינה • הגיע הזמן שנתניהו יביט במראה
קריאה ל"חרם מסים" המוני. הכרזה שהופצה ברשת | צילום: רשתות חברתיות

אל תספרו לבוס שלי, אבל הסיבה לכך שאיחרתי אתמול לעבודה היא בגלל שיחה ספונטנית בין בעלי עסקים שריתקה אותי לפינת הרחוב. "זה לא שמעלים את גובה הקנס למי שאינו עוטה מסכה, המדינה פשוט מבקשת בחזרה את 500 השקלים שהיא 'העניקה' לנו בערב החג", נשמע האחד אומר לשני, ספק צוחק, ספק בוכה.

השיחה הזו לא התנהלה בעוד יום 'יבש' של שגרת קורונה, אלא זמן קצר לאחר הדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, שם העזו הח"כים להציע, בלי בושה, להעלות את הקנסות לבעלי עסקים מ-5,000 ₪ לגובה של עד 14,400 ₪. קנסות, שיוטלו על בעלי עסקים של"ע נכנס לשטחם אזרח ללא מסיכה. "יותר פשוט להוציא צו סגירה קבוע למסעדה שלי, כולל על כל עסק שאקים בעתיד", נאנח מסעדן, "זו אותה משמעות".

חבר אחר לשיחה, המשיל את החלטות הממשלה ההזויות לדו"חות התנועה. "בכלל לא ברור למה משיתים קנס על בעל העסק ולא על האזרח", תהה. "זה כמו להעניש את הכביש על אזרח שעבר באדום".

•  •  •

אין זה סוד כי ראש הממשלה החביב שלנו (בדרך כלל) ובני ביתו סובלים ממחלה מסתורית. מחלה שעולם המדע טרם מצא לה מזור. היטיב להגדיר זאת השבוע העיתונאי אמיר אורן בטורו: "נו-פייטיס, אי-יכולת תשלום. בין התסמינים הבולטים הידועים למחקר המדעי – אמנזיה מוניטריה, שכחת מזומנים בהגיע חשבון, וקרדית פאניקה, או קרדית הבהלה, אחותה של קרדית האבק, הגורמת לעיטושים המרתיעים מפני שימוש בכרטיס אשראי. שרה ובנימין נתניהו לא המציאו את הקמצנות והקבצנות, אך נדיר למצוא בני זוג הלוקים ביחד באותה מחלת רקע". כל מילה נוספת מיותרת.

אלא שלא זה מה שהקפיץ את בעלי העסקים, שגם ככה מחפשים את מי להאשים בקריסתם הכלכלית, ובדומה לאותה הצעה מזעזעת בוועדת החוקה, גם הדיון הזה התקיים אמש במשכן הכנסת. משכן, המשרת נאמנה את חבריו המנותקים מקהל בוחריהם.

היה זה בוועדת הכספים, שם התקיים דיון בעניין בקשתו של רה"מ נתניהו שלא לשלם מסים על הכנסותיו במהלך שנות כהונתו כראש הממשלה. לשבחו של היו"ר גפני ייאמר כי הוא עשה ככל שביכולתו לשרת את העם, תוך התפרצות זועמת לעברו של נציג רשות המסים. תיעוד חילופי המהלומות בוועדה הפך חיש-מהר לוויראלי והוסיף לגפני נקודות זכות רבות. לבסוף נפלה ההחלטה (המוצדקת אגב) וסוכם כי נתניהו יקבל החזר רטרואקטיבי על כל המסים ששילם.

אלא שהעיתוי שבחר נתניהו מוזר כל כך, ופגעני עוד יותר. שנים חיכית, לא יכולת להתאפק עוד מעט ולחסוך מבוחריך את התחושה כאילו נעצת להם סכין בגב ועוד סובבת אותו עד הסוף?, מה הם כבר מבקשים, מעט הזדהות מכיוונו של מנהיגם?

•  •  •

באופן לא מפתיע, תוך כמה דקות הוצפה המרשתת במודעה הנושאת את תמונתו של נתניהו, מגן דוד והכיתוב: "נתניהו, העם איתך. כולנו מפסיקים לשלם מסים". מאחורי המודעה לא עומדים בעלי עסקים החרדים לעתידם הפיננסי, אלא גורמי שמאל ממונפים עד אין קץ שיעשו כל שביכולתם כדי לפגוע בממשלת הימין.

אלא שהכאב העמוק כל כך במגזר העסקי, כמו גם האכזבה מתפקוד הממשלה, גרמו גם לתומכיו הבולטים של נתניהו לפרסם את הכרזה הקוראת שלא לשלם מסים. אירוע נדיר לכשעצמו בקבוצות הליכודניקים בוואטסאפ.

הקריאה ל"חרם מסים" איננה חדשה. כבר בשבוע שעבר דווח עליה רבות בתקשורת הכלכלית ובעלי עסקים רבים החלו שלא לשלם מסים, למרות העבירה על החוק, בשל התנהלות המדינה במשבר הקורונה. למרות הכל, לא היה צפוי שנראה את החרם הופך לקונצנזוס.

אולי הגיע הזמן שקברניטי המדינה יעצרו לרגע ויעשו עם עצמם חשבון נפש. לא יזיק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים