שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו וגנץ: "לא נממש את צו ההריסה בקרוב"
חאן אל-אחמר
אתמול הסתיימה הארכה הנוספת שהעניק בג"ץ לרה"מ לנוכח הדרישה להציג את עמדת המדינה לגבי פינוי חאן אל-אחמר – נתניהו וגנץ אומרים "לא נממש את הצו בזמן הקרוב"
נתניהו במליאת הכנסת | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש הממשלה ושר הביטחון הודיעו יחדיו לבג"ץ כי אין בכוונתם לממש את צווי ההריסה של חאן אל אחמר ב-4 החודשים הקרובים, והם מנסים לגבש מתווה חדש להריסת הבתים בהסכמה עם תושבי המאחז.

בהתאם להחלטת ביניים, ועם סיום הארכה שהעניק לו בג"ץ לבקשתו, להצגת עמדת הדרג המדיני בענין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל-אחמר, לא הציג לפני יומיים נתניהו בפני בג"ץ את העמדה.

כזכור, בתגובה לבקשת נתניהו להארכת המועד בו נצרך הוא להשיב לבג"ץ בתגובה לעתירות נגד אי פינוי חאן אל-אחמר, העניק השופט סולברג ארכה נוספת של ששה חודשים תוך שהוא אינו חוסך ביקורת מראש הממשלה על עצם הבקשה אותה הגדיר 'מביכה'.

בדבריו כתב סולברג: "מקץ שנתיים ימים – אין כל חדש תחת השמש. על אף שבא כח המדינה טענו לפנינו בעבר על קיומה של דחיפות, ואולי אף בהילות, ביישום החלטותיה, והגם שבית משפט זה איפשר למדינה שוב ושוב ליישם את החלטותיה, דבר לא השתנה: מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיֵעשה".

סולברג הוסיף, כי "על המדינה לכבד את הדברים היוצאים מפיה ולאפשר הסתמכות עליהם, שלא יהיו בבחינת נדרנא לא נדרי".

יצוין, כי בעקבת התעלמות נתניהו מבג"ץ, הודיעה תנועת 'רגבים' כי תגיש בקשה לבג"ץ לקבל החלטה בהיעדר תגובה.

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים הסביר, "ההתנהלות המביכה איננה רק במה שקורה בעתירה הנוכחית, אלא בהתנהלות הססנית של נתניהו לאורך שנים מול ההשתלטות הפלסטינית על אזורים נרחבים ביהודה ושומרון, ובניה של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים. חאן אל אחמר הוא קצה הקרחון ומקרה הבוחן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים