שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » נתניהו וגנץ: המכון הביולוגי VS שערי צדק
שנים אוחזין
לאחר ביקור שערך גנץ במכון הביולוגי כשהוא חושף פריצת דרך ישראלית במציאת חיסון לנגיף הקורונה – מיהר נתניהו ל'שערי צדק' ושחרר גם הוא הודעה לתקשורת
נתניהו בסיור בשערי צדק | צילום: שערי צדק

אם שאלתם את עצמכם היכן ניצבת ישראל במרוץ הגלובלי למציאת חיסון או תרופה לנגיף הקורונה, בסוף השבוע קיבלו אזרחי ישראל את התשובה – ובענק.

מסתבר כי על רקע הדיווחים השוטפים על התקדמות ארה"ב וחברות ענק בשלל מדינות על התקדמות במאמצים למציאת מזור לנגיף הקורונה ומעבר לשלב הניסויים, היו מי שתהו היכן מקומה של ישראל בתחרות הגלובלית היוקרתית. אלא שכנראה היו מי שהעדיפו להנמיך פרופיל ובד בבד להגביר את המאמצים בענין בחסות הדממה והרחק מאור הזרקורים.

ביום חמישי האחרון ביקר שר הביטחון בני גנץ במכון הביולוגי בנס ציונה וחשף לראשונה את היותה של ישראל קרובה מאוד למציאת חיסון לנגיף. "הניסויים ייעשו בתיאום עם משרד הבריאות ועל פי כל התהליכים הנדרשים מבחינת בטיחות רפואית. הניסויים הראשונים שעברו בהצלחה הם בבחינת בשורה גדולה ותקווה גדולה", אמר גנץ.

לדבריו, שלב הניסויים בבני אדם יחל מיד לאחר חגי תשרי. משמעות הדברים היא שהניסוי יעבור לשלב הראשון מתוך שלושה, ובו מזריקים את החיסון למספר קטן של אנשים כדי לבדוק את בטיחותו והמינון היעיל ביותר. 'שלושת השלבים' מגיעים רק לאחר שכבר קיימת וודאות לנוכח ניסויים בבעלי חיים, כי תרכובת החיסון מעוררת את המערכת החיסונית.

מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, אמר לגנץ: "יצאנו לדרך לפני שישה חודשים, תוך קבלת רוח גבית ממשרד הביטחון, יש חיסון מצוין, יש תהליכי רגולציה שהחיסון צריך לעבור לפי לוח הזמנים שציינת, אנחנו מתחילים אחרי החגים בניסויי בטיחות ויעילות – אבל יש לנו המוצר ביד".

בביקור מקביל שערך בבית החולים 'שערי צדק', התייחס ראש הממשלה נתניהו גם הוא לתחרות העולמית למציאת חיסון לקורונה וציין, כי "השלב הראשון כולל ניסוי במאה בני אדם. אם שלב זה יעבור בהצלחה, הרי שאז יעבור הניסוי לשלב השני, שבו החיסון יוזרק לאלף בני אדם". נתניהו הוסיף, כי "ההערכה היא כי עד לסוף השנה יסתיים השלב השני".

נתניהו הוסיף וציין, כי "השלב השלישי זה ניסוי ב-30 אלף בני אדם, שזו הדרישה הבינלאומית – שלב זה יסתיים עד סוף הרבעון הראשון של 2021. זאת, במידה שנעבור את שני השלבים הראשונים ואת מבחן הבטיחות שצמוד להם".

יצוין, כי בימים אלו פועלים מסביב לשעון כ 165 צוותים ברחבי העולם למציאת חיסונים נגד הקורונה, מתוכן 27 כבר עברו לשלב הניסויים בבני אדם. מדובר כאמור ב 165 מחקרים עליהם עמלים בו זמנית חוקרים מכל רחבי העולם.

לא רק עתידם הפוליטי של נתניהו וגנץ נתון לחסדי הקורונה, אלא גם עתידו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. בכל הנוגע לטראמפ, החיסון קריטי עוד יותר. זו גם הסיבה לכך שבסוף השבוע התבטא טראמפ ואמר כי קיימת אפשרות שלארה"ב יהיה חיסון לנגיף קורונה לפני יום הבחירות לנשיאות, 3 בנובמבר. מדובר בתחזית אופטימית ביותר ביחס להערכות שנתנו עד כה מומחים מטעם הבית הלבן.

את הדברים אמר טראמפ בראיון לתוכנית הרדיו של העיתונאי הרלדו ריברה, במהלכו נשאל מתי ייתכן שהחיסון יהיה מוכן. טמוקדם יותר מסוף השנה, יכול להיות מוקדם יותר בהרבה", מיהר להשיב. כשנשאל אם זה יהיה מוקדם יותר מ-3 בנובמבר, השיב טראמפ: "אני חושב שבחלק מהמקרים, כן, אפשרי שלפני, אך בערך באזור הזמן הזה. יש לנו חברות נהדרות… וגם בשאר העולם עושים חיסונים, אז נראה איך הם מתקדמים, אני בעדם. מי שיביא כזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים