שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו וגנץ: מורים יקבלו עדיפות בחיסונים
יש סיכום
רה"מ ושר הביטחון סיכמו כי מעתה מורים וגננות יתחסנו יחד עם אוכלוסיות אחרות שתועדפו לכך קודם לכן. גורמים במשרד הבריאות: החיסונים עומדים להסתיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לבקשתו של שר הביטחון בני גנץ לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים – כך נמסר היום (חמישי) מלשכת ראש הממשלה. עם זאת, במשרד הבריאות לא מכירים את הסיכום, וגם טוענים שלא נשארו מספיק חיסונים למנה ראשונה גם לעובדי ההוראה. עד כה, הותר רק לאוכלוסיות בסיכון, שוטרים, חיילי צה"ל ואנשי צוותים רפואיים להתחסן נגד נגיף הקורונה.

מלשכת שר הבריאות נמסר כי "בהמשך לפניות כתבים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סיכמו לפנות יחד לוועדת התיעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה. בקשה זו מצטרפת לפניית השר אדלשטיין מהבוקר לתעדף צוותי הוראה של החינוך המיוחד".

שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "התקבלה המלצת משרד החינוך – עובדי ההוראה יתועדפו בקבלת חיסונים. תודתי לראש הממשלה ולשר הביטחון על קבלת המלצתי לתעדף עובדי חינוך והוראה בקבלת חיסוני קורונה. זוהי עוד החלטה ערכית נכונה המציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי".

"הנחיתי את מנכ״ל משרד החינוך לתת תעדוף לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, בפנימיות ובכפרי הנוער – אותם אלו הממשיכים ללמד במהלך ימי הסגר. בכוונתנו להשלים את מבצע החיסונים במערכת החינוך במהלך הסגר ובכך לסייע לשמירה על הרציפות החינוכית לתלמידי ישראל בהמשך השנה", דברי גלנט.

להודעה היום קדמו שיחות שניהל יושב ראש ועדת החינוך, ח״כ רם שפע, עם משרד הבריאות ובהן אמר כי ימשוך את בקשתו להעביר את הליך אישור תקנות הסגר לוועדת החינוך אם תינתן התחייבות לחסן את הצוותים החינוכיים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו הליכוד וכחול לבן לסיכום בנושא.

מהסתדרות המורים נמסר: "השביתה המתוכננת ליום שלישי תתקיים עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך, באופן מיידי. בשלב השני יש לנצל את משך הסגר ולחסן את יתר עובדי ההוראה. כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר לאחר ההחלטה כי הוא "מברך את ראש הממשלה ואת שר הביטחון שהחליטו לתעדף חיסון של עובדי ההוראה. חיסונם יבטיח חזרה מלאה לשגרה של מערכת החינוך כאשר נצא מהסגר. פתיחת מערכת החינוך בראש ובראשה הכרחית לשמירה על הכלכלה. חייבים להבטיח שהסגר הזה יהיה הסגר האחרון".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הכריזה בשבוע שעבר על סכסוך עבודה אלא אם עובדי ההוראה יחוסנו מיידית. "אם לא יהיו חיסונים, לא יהיו לימודים. לא נסכים להפקרת בריאותם של עובדי ההוראה", הודיעה בן דוד. "לא ייתכן שעובדי ההוראה מקריבים את עצמם בשעה שכלל אזרחי ישראל נמצאים בסגר, והמדינה לא תדאג להגנה שלהם מבחינה בריאותית", אמרה. "אין שום סיבה לא לחסן את עובדי ההוראה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים