שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו יכנס דיון מצומצם בנושא איראן
אחרי השיחה
לאחר השיחה הראשונה של ראש הממשלה עם ביידן, נתניהו יכנס את שרי הביטחון והחוץ וכן את השגריר ארדן. בכחול לבן דורשים: לבטל את מינוי ראש המל"ל לשליח בנושא איראן
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: DoD photo by Lisa Ferdinando

ראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך דיון הערב (חמישי) בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, במטרה לגבש את המדיניות הישראלית לקראת חזרת ארה"ב למו"מ מול איראן. בדיון צפויים להשתתף גם ראש המל"ל מאיר בן שבת וכן השגריר בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן.

ב'מעריב' דווח כי בכחול לבן דורשים מנתניהו לבטל את מינוי בן שבת לתפקיד האחראי לנושא המגעים עם המעצמות ביחס להסכם הגרעין עם איראן, או לצרף לו נציג נוסף הבקיא יותר בנושא. על פי הפרסום של העיתונאי בן כספית, גנץ ואשכנזי מתחו בשיחות סגורות ביקורת על המינוי.

בסביבתם של השרים מחו על מינויו של בן שבת לתפקיד, טענו כי המשימה אינה בתחומי סמכויות המל"ל – וממילא, בהתחשב בתקנות הממשלה הפריטטית, בכחול לבן דורשים להיות מעורבים במינוי הרשמי. "לבן שבת אין רקע בסוגיה האיראנית, הוא לא מבין אנגלית ולא מחובר לבכירי ממשל ביידן", צוטטו גורמים השניים, "כל עוד אנחנו כאן אין לנו כוונה להניח לנתניהו להפוך גם את הנושא הזה לנחלתו הפרטית".

"האינטרס הישראלי הוא לשכנע את האמריקאים כמה שיותר בצדקת העמדה שלנו ובחיוניות של הכנסת שיפורים מקיפים בהסכם הגרעין, ולא להיכנס עם הממשל לעימות מוקדם, שיגרום לביידן לטרוק עלינו את הדלת כפי שעשה בזמנו אובמה", אומרים בסביבת גנץ ואשכנזי.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפעם הראשונה מאז הושבע לתפקיד לפני כחודש. השיחה בין השניים ארכה כשעה, ולפי לשכת ראש הממשלה היא הייתה "חמה וידידותית". בשיחה עם עיתונאים לאחר מכן, אמר ביידן שהשיחה "הייתה טובה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השיחה הייתה ידידותית וחמה ביותר ונמשכה כשעה. שני המנהיגים ציינו את הקשר האישי רב השנים ביניהם ואמרו שיפעלו יחד להמשך חיזוק הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב".

עוד נמסר כי "הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו דנו בהמשך קידום הסכמי השלום, באיום האיראני ובאתגרי האזור וסיכמו על המשך הידברות ביניהם. כמו כן, הנשיא בירך את ראש הממשלה על מנהיגותו במאבק בקורונה והשניים החליפו דעות על דרכי ההתמודדות עם המגפה".

בהודעת הבית הלבן נאמר כי הנשיא ביידן הבהיר את מחויבותו לביטחון ישראל ומסר על כוונתו לחזק את כל האספקטים בברית הישראלית-אמריקנית, כולל שיתוף פעולה ביטחוני הדוק. "המנהיגים שוחחו על החשיבות בהמשך היוועצויות בנוגע לנושאי ביטחון אזורי, כולל איראן", נאמר.

לפי ההודעה, ביידן הדגיש את התמיכה האמריקנית בנורמליזציה בין ישראל ומדינות ערביות ומוסלמיות וציין את החשיבות של קידום השלום באזור, כולל בין ישראלים לפלסטינים. ביחד, נאמר, השניים אשררו את רצונם המשותף בהמשך שיתוף הפעולה האסטרטגי להתמודדות מול האתגרים הרבים שמולם ניצב המזרח התיכון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים